مرحله اول رزمایش جهادی محرومیت زدایی سپاه ناحیه ولایت تبریز در مناطق محروم و کم برخوردار از فردا سه شنبه بیستم شهریور ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  ارسلانی فرمانده سپاه ناحیه ولایت تبریز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در مناطق محروم حاشیه تبریز خبرداد و گفت:در ادامه طرح‌های مربوط به محرومیت زدایی این بار گروه‌های جهادی در رزمایش محمد رسول الله شرکت کرده و در سه منطقه محروم این طرح‌ها را اجرا می‌کنند.

وی محرومیت زدایی را یکی از مهم‌ترین الویت‌های سپاه ناحیه ولایت اعلام کرد و افزود: در قالب رزمایش سپاهیان محمد رسول الله ۲۵گروه جهادی فعالیت‌های محرومیت زدایی خود را در مرحله شمس آباد تبریز طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه تاریخ ۲۰ و ۲۱ شهریور اجرایی می‌کنند.

وی ادامه داد:نقاط آسیب آپذیر، کم برخوردار و حاشیه نشین شهر عمده‌ترین محل‌هایی هستند که رزمایش جهادی در این مناطق اجرا می‌شوند.

ارسلانی حاضر شدن برخی از مدیران کل ادارات و فرماند‌های نیرو‌های نظامی و انتظامی را در این مناطق از نقاط قوت این رزمایش اعلام کرد و ادامه داد: در این طرح محرومیت زدایی حداقل ۶ نفر از مدیران کل ادارات مختلف از جمله اعضای شورای شهر، نیروی انتظامی، فرمانداری و ... برای رسیدگی به مشکلات و ارزیابی معضلات موجود حضور می‌یابند تا با حضور آن‌ها بتوان بخشی از مشکلات مربوطه را آسیب شناسی و برطرف کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ولایت تبریز، ارائه خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی را مهم‌ترین خدمات ارائه شده در رزمایش گروه‌های جهادی اعلام کرد و گفت: ۲۵ گروه جهادی اعم از گروه‌های بسیج جامعه پزشکی و بسیج دانشجویی در این امر مشارکت کرده و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از جمله خدمات دندانپزشکی، ویزیت رایگان و توزیع داروی رایگان، خدمات آزمایشگاهی و رادیولوژی از خدمات ارائه شده پزشکی است و در کنار آن برای اولین بار شرکت داروسازی دانا در این مناطق حضور یافته و نسخه‌های پزشکان را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهند.

حضور قهرمانان ورزشی، حضور طلاب و ارائه مشاوره مذهبی و کارشناسان خانواده و مشاوره خانوادگی و ... از دیگر خدماتی است که در منطقه شمس آباد تبریز عرضه می‌شود.

تعمیر و بازسازی دو باب خانه محروم و کم برخوردار، توزیع بسته‌های لوازم التحریر برای دانش آموزان، تامین هزینه‌های یک مادر مبتلا به بیماری ام اس و یک کودک معلول، طرح نرده کشی دیوار تخریب شده محله‌ای در شمس آباد، تعمیر و بهسازی دوباب خانه محروم، بهسازی پله‌های چندین محله شمس آباد، کلنگ زنی زمین چمن مصنوعی گل کوچک و احداث قرائت خانه از دیگر اقدامات عمرانی در این منطقه خواهد بود.

تکمیل فاضلاب منطقه محروم و کم برخوردار شمس آباد یکی از طرح‌های اساسی و ماندگار این منطقه است که فرمانده سپاه ولایت تبریز به آن اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی ما تلاش می‌کنند تا ۳ کیلومتر باقی مانده فاضلاب شمس اباد را تکمیل کنند که اتمام این طرح خدمت بزرگی از نظر پاکسازی و بهداشتی برای منطقه خواهد بود.

روستای کندرود دومین منطقه محروم و کم برخورداری است که رزمایش گروه‌های جهادی طی روز‌های پنجشنبه و جمعه تاریخ ۲۲ و ۲۳ شهریورماه در این منطقه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه ولایت تبریز در این زمینه گفت: روستای کندرود زیر نظر شهرستان باسمنج بوده و رزمایش گروه‌های جهادی در این منطقه نیز با ارزیابی و بررسی مشکلات منطقه در جهت رفع آن‌ها اقدام می‌شود.

ارسلانی منطقه یوسف آباد تبریز را سومین منطقه محرومی اعلام کرد که گروه‌های جهادی در آن حضور می‌یابند.

وی گفت: سومین رزمایش جهادی سپاه ولایت تبریز اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در منطقه محروم یوسف اباد است که از ظرفیت گروه‌های جهادی در تاریخ ۲۶ و ۲۷ شهریورماه در این مناطق در جهت محرومیت زدایی استفاده می‌گردد.

ارسلانی توجه به اقشار آسیب پذیر و رفع محرومیت زدایی، ارائه خدمات پزشکی و ویزیت رایگان را از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این طرح‌ها و رزمایش‌های جهادی اعلام کرد.

مرحله دوم رزمایش سپاهیان محمد رسول الله رزمایش اقتدار و حضور بسیجیان در صحنه است که فرمانده سپاه ولایت تبریز با اشاره به نقش بسیجیان در عرصه‌های مختلف کشور گفت: نقش افرینی بسیج در عرصه‌های مهم کشور پایانی ندارد و همان گونه که بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس افتخار آفرین بودند امروز هم در صحنه‌های سازندگی، عمرانی و دفاعی نیز همیشه سر صحنه دفاع از ارمان‌های انقلاب حضور فعالی دارند.

وی اظهارداشت: در مرحله دوم رزمایش اقتدار گردان‌های بیت المقدس به منظور نشان دادن قدرت بسیج بین اقشار مختلف مردم و امید بخشی در بین آحاد مردم صورت می‌گیرد و طی آن برنامه‌های آموزشی و فرهنگی برگزار شده و در روز جمعه به صورت پیاده روی از محل پادگان ارتش به سمت مصلی و شرکت در نماز جمعه ادامه می‌یابد.

ارسلانی از اجتماع ۳۰ هزار نفری بسیجیان همزمان با هفته دفاع مقدس خبرداد و گفت: اجتماع ۳۰ هزار نفری بسیجیان نیز یکی دیگر از برنامه‌های اقتدار گونه این رزمایش است که همزمان با هفته دفاع مقدس به منظور نمایش آمادگی و حضور مقتدرانه بسیج در صحنه و سرکوب کردن عملیات روانی دشمن برگزار می‌شود. 

 

انتهای پیام/ش

اجتماع ۳۰ هزار نفری بسیجیان همزمان با هفته دفاع مقدس در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.