سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۵۰ درصدی در اجرای طرح‌های علمی و پژوهشی در مدارس

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان از افزایش ۵۰ درصدی در اجرای طرح‌های علمی و پژوهشی در مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه با اشاره به سیاست تحول در این نهاد اظهار کرد: نقشه راه این نهاد در دوره جدید مدیریتی، اجرایی و عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: تدوین این سند اتفاق بزرگی بود که اکنون در دوره ابتدایی و در دورترین نقاط استان اجرایی شد.

اعتدادی با اشاره به آمار و ارقام دستاوردهای این سند عنوان کرد: آموزش در پیش دبستان که یکی از موارد تاکید شده در این سند بود، به رقم 74 درصدی رسیده است که قبل از انقلاب این آمار حدود 20 درصد بود.

مدیر کل آموزش و پروش استان اصفهان در خصوص آمار افزایش با سوادی بیان داشت: با اجرایی کردن سند تحول بنیادین به آمار بالای 99 درصد سواد در جامعه رسیدیم و در رشد علمی و پژوهشی دانش‌آموزان به ویژه طرح  جابر بن حیان افزایش بالای 50 درصدی  در سال تحصیلی جاری رقم خورد.

اعتدادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه آموزش اتباع خارجه‌ای که فاقد مدارک هویتی هستند، مطرح کرد: کل دانش‌آموزان اتباع خارجه 53 هزار نفر و اتباع فاقد مدرک هویتی حدود 17 هزار نفر هستند.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین به موضوع مدرسه محوری تاکید شده است، بیان داشت: امروزه این مسئله در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته و براساس این سیاست، اختیاراتی را به مدیران واحدهای آموزشی ابلاغ شده است.

مدیر کل آموزش و پروش استان اصفهان به دو مشکل اساسی در استان و به طور کلی در کشور اشاره کرد و گفت: کمبود  13 هزار  و 148 نفر نیروی انسانی در سال جاری و کمبود سیستم های گرمایشی در مدارس از مشکلات عمده آموزش و پرورش است.

وی افزود: خوشبختانه با تدبیری که انجام شد این کسری در قالب حق التدریس جبران شد و تقریبا کلاسی بدون معلم باقی نماند.

اعتدادی ادامه داد: 965 نفر کمبود نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان، 711 نفر نیروهای واحد های آموزشی اعم از مدیر،معاون و... و هزار، 300 نفر سرباز معلم و 304 نفر با طرح خرید خدماتی و... جبران شد.

مدیر کل آموزش و پروش استان اصفهان در خصوص نوسازی مدارس عنوان کرد: 32 درصد مداری مستحکم است و 40 درصد نیاز به مقاوم سازی و 29 درصد تخریبی است.

وی ادامه داد: در زمینه ساخت مدرسه و نوسازی مدارس،50 درصد از طرح ها از طریق خیرین تامین می‌شود.

جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به مدارس

ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به جذب دانش آموزان متوسطه بازمانده از تحصیل اشاره کرد و گفت: از 2هزار و 374 نفر دانش‌آموز دزر این پایه تحصیلی، 517 نفر که به دلایل مختلفی مانند مهاجرت و بیماری از تحصیل بازماندند، جذب مدارس شدند.

وی اضافه کرد: در پایه دوم متوسطه از 10 هزار و 374 دانش آموز، 6 هزار و 445 نفر جذب مدارس شدند که در این پایه تحصیلی رقم بالایی جذب مدارس شدند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه عدم مهارت‌آموزی حلقه گمشده در آموزش و پروش است، یادآور شد: در دوره دوم ایتدایی و اول متوسطه طرحی با رویکرد مهارت آموزی و با اختیار مدیران واحدهای آموزشی برگزار می‌شود.

افزایش پوشش آموزش و پرورش در نقاط دورافتاده

شهین جوانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به افزایش پوشش آموزش در نقاط دورافتاده مطرح کرد: این روند پوششی که در دهه‌ی 90 سرعت بیشتری داشته به حدود 28/99درصد رسیده است.

وی ادامه داد: مدارسی در نقاط دورافتاده پرچم کشور را برافراشته است و این در حالی است که هیچ نهادی در آن منطقه وجود نداشته است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بیماری یکی علل بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل است، تصریح کرد: معلمانی به صورت داوطلبانه در بیمارستان و یا در منزل به آموزش کودکان با بیماری صعب‌العلاج اقدام می‌کنند.

جوانی با بیان اینکه در سال 92 هیچ مدرسه عشایری در استان دایر نبود، گفت: 161 مدرسه عشایری  در سامانه کد فضای آموزشی  دریافت کرده اند و دریافت 171 کد فضای آموزشی برای مدارس عشایری در حال پیگیری است.

وی به همکاری آموزش و پرورش با سازمان مردم نهاد اشاره کرد و گفت: با معرفی کودکان کار به آموزش و پرورش، این کودکان نیز از نعمت سواد بهره‌مند می‌شوند.

برنامه های آموزش و پرورش در گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در این ایام 40 کتابخانه در 15 دبستان،19 دبیرستان متوسطه اول و 6 دبیرستان متوسطه دوم با بیش از 10 هزار جلد افتتاح شد.

وی افزود: خرسندیم که در 12 بهمن مراسمی با شکوه در گلستان شهدای اصفهان با اجرای 40 سرود انقلابی برپا شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص برنامه های فرهنگی عنوان کرد: فراخوان جشنواره مشق انقلاب برای همکاران فرهنگی انجام شد.

اسماعیلی از برگزاری جشنواره آیین زمان برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف آشنایی نوجوانان با سیره زندگی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در رشته های نمایش، سرود، خبرنویسی، فیلم کوتاه ، پوستر برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.