سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاداش نقدی اپل به نوجوانی که مشکل نرم‌افزار FaceTime را کشف کرد

یکی از مسئولان اپل پس از ملاقات پسری که با کشف مشکل نرم‌افزار FaceTime کمک بزرگی به این شرکت کرد، به او قول پاداش نقدی ۲۵۰۰۰ دلاری داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی پیش در نرم‌افزار FaceTime در سیستم عامل iOS 12 مشکلی پیدا شد که توسط آن گوشی به یک دستگاه استراق سمع تبدیل می‌شد. ماجرای نوجوانی که توانسته بود برای اولین بار این مشکل را کشف کند، پیچ و تاب زیادی پیدا کرده اما ممکن است پایان خوش یا حداقل پر سودی برای او داشته باشد.


بیشتر بخوانید: مراقب باشید؛ مکالمات کاربران آیفون شنود می‌شود! +جزئیات


داستان گرانت تامپسون، پسری که این مشکل را کشف کرد، به این شکل است که هنگامی که در حال انجام بازی فورتنایت بود و در رسانه‌های اجتماعی مسائل این چنینی را دنبال می‌کرد، این مشکل را پیدا کرد. سپس او این مسئله را با مادرش در ارتباط گذاشت. مادر او نیز به مدت بیش از یک هفته تلاش کرد با شرکت اپل ارتباط بگیرد و این مشکل را به آن‌ها گزارش دهد.

مشکل اصلی این‌ جا بود که مادر گرانت نمی‌دانست دقیقاً چطور باید یک مشکل را به گوش مسئولان این شرکت برساند. تا زمانی که یکی از اپراتور‌های این شرکت به وی گفت برای این که بتواند سریع‌تر این مشکل را گزارش دهد، باید به عنوان یک توسعه دهنده در سایت عضو شود.

بعد از این که او توانست گزارش این مشکل نرم‌افزار FaceTime را انتقال دهد، تا مدتی خبری از اپل برای او نیامد. تا این که یک روز این مادر و پسر داستان تلاش خود را برای گزارش این مشکل از رسانه‌ها شنیدند. به نظر می‌رسد روز جمعه یکی از مقامات ارشد اپل برای تشکر از این خانواده به دیدن آن‌ها آمده و پس از این کار با آن‌ها در رابطه با چگونگی بهبود فرآیند گزارش مشکل دستگاه‌های این شرکت صحبت کرده است. در تصویر زیر این مادر و پسر را مشاهده می‌کنید.

حتی ماجرا برای گرنت پایان بهتری نیز داشت، زیرا این مسئول به او گفته کسانی که مشکلات نرم‌افزارهای شرکت اپل را پیدا می‌کنند، پاداش دریافت خواهند کرد. جایزه این بخش متنایب با ابعاد مشکلی که پیدا می‌شود، مبلغی بین ۲۵۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰۰۰ است. البته هنوز اعلام نشده که این پسر نوجوان چقدر پول دریافت خواهد کرد، زیرا مشکل برنامه FaceTime در هیچ کدام از دسته‌بندی‌های مشکلات نرم‌افزار‌های اپل قرار نمی‌گیرد اما در کمترین حالت مبلغ ۲۵۰۰۰ به این پسر تعلق می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: چگونه از شنود مکالمات در گوشی‌ های آیفون جلوگیری کنیم؟ +آموزش تصویری


انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، اپل ، باگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.