سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز ارتقا شایستگی مهارت دانشگاه شهید چمران اهواز به بهره برداری رسید

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: مرکز ارتقا شایستگی مهارت دانشگاه شهید چمران اهواز به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در مراسم افتتاح مرکز ارتقا شایستگی مهارت دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی و رسالت آن آموزش افراد جویای کار فاقد مهارت برای تصدی مشاغل بازار کار و ارتقا مهارت شاغلان برای کیفیت بخشی به امر تولید و افزایش بهره وری است.

وی بیان داشت: به منظور گسترش شایستگی حرفه‌ای از طریق افزایش دانش ومهارت برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد مراکز ارتقا مهارت شایستگی در دانشگاه‌ها از رویکرد‌های بسیار مهم فنی و حرفه‌ای در کشور است.

سواعدی در ادامه افزود: آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای به عنوان بنیانی برای توانمندسازی سرمایه‌های انسانی، تربیت نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآفرین متناسب با استعداد افراد و نیاز بازارکار برنامه آموزشی تدوین می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش مهارت‌های شغلی از ضروریات لازم برای توسعه کشور است تصریح کرد: ساختار آموزش بیش از هر زمانی نیاز به تغییر دارد و باید از آموزش به سبک دارالفنون دوری و آموزش مبتنی بر ایده پردازی، خلاقیت، نوآوری با تشکیل تیم‌های استارتاپ زمینه خودباوری، کارآفرینی و اشتغال در تکمیل مهارت ایجاد کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ایجاد مراکز ارتقا شایستگی مهارت در دانشگاه‌ها را بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور جهت رفع دغدغه اشتغال و کاهش اثرات بیکاری دانش آموختگان در راستای طرح توانمندسازی و مهارت آموزی دانشجویان برشمرد.

عبدالنبی سواعدی اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان آمادگی دارد با هم افزایی بین دانشگاهی و پشتوانه علمی دانشگاه و حمایت‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای زمینه ارتقا شایستگی دانشجویان را فراهم کرده تا با آموزش کاربردی توسعه اشتغال فراهم شود.

انتهای پیام/گ

افتتاح مرکز ارتقا شایستگی مهارت

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، مهارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.