مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از بهره برداری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در ایام الله دهه فجر در شهرستان کارون خبر داد.

عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در ایام الله دهه مبارک فجر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کارون افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد: این مرکز آموزشی در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع با زیربنای ۹۱۱ مترمربع در بخش‌های کارگاهی، اداری، نگهبانی، نمازخانه، محوطه، سرایداری با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد احداث شده و ظرفیت سالانه آموزش آن ۱۳۰ هزار نفر ساعت است.

سواعدی تعداد کارگاه‌های آموزشی مرکز را ۴ کارگاه با ظرفیت هر کارگاه ۱۶ نفر عنوان کرد و افزود: در ۴ حرفه تعمیرات موبایل، پرورش قارچ دکمه ای، نقشه برداری درجه یک و ۲ و تعمیر لامپ مصرف آموزش ارایه می‌گردد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اذعان داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شغل محور است و با شناسایی مشاغل استاندار‌های مهارتی را استخراج نموده تا بتوان کارآموزی که آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرد، بعداز اتمام دوره فردی توانمند در انجام کار عملی و فنی باشد و از این طریق وارد بازارکار شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در استان خوزستان ۵۵ مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای دولتی و حدود ۷۰۰ آموزشگاه آزاد آموزش‌های مهارتی را در رشته‌های مختلف به علاقه‌مندان ارائه می‌کنند.

گفتنی است؛ آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی بصورت رایگان و در بخش آموزشگاه آزاد براساس تعرفه آموزشی مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ارائه می‌شود.

انتهای پیام/گ

افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار