سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان:

القای شیوه های سنتی، آفت نهضت آموزشی است

مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان، القای شیوه های سنتی را آفت نهضت آموزشی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید جاسم نعیمی، مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان در گردهمایی مدیران متوسطه دوم‌، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: القای شیوه های سنتی، آفت نهضت آموزشی است که فرصت بهره مندی از ظرفیت های والای علمی را از بین می برد.

وی در ادامه پیدایی نظام آموزشی برمبنای تخصص و تعهد را دستاوردی نافذ دانست و افزود: در چنین روندی زمینه اجرای موثر منطقی ترین تصمیمات و انتخاب های آگاهانه میسر می شود.

نعیمی در ادامه با بیان آسیب های سوق دادن جامعه به شیوه و فنون قدیمی و نادیده گرفتن اصول و قواعد علمی تصریح کرد: بینش و دانش عمیق، تشخیص ابعاد و بکارگیری اندیشه صواب می تواند نوید چشم انداز امیدبخش تری را به همراه داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان در پایان‌ از کاوش مدبرانه، بازنگری واقع بینانه و مساعدت فکری به عنوان عناصر متشکله و چهارچوب های سیستم موفق آموزشی نام برد و اذعان داشت: جهت تغییر بنیادی در نظام آموزش و پرورش و دست یافتن به دیدگاه جامع سیستمی می بایست با اتخاذ تصمیمات علمی و داشتن رویه ای با قابلیت تعمیم به سایر بخش های نظام، مقدمات شکل گیری آموزش و پرورشی پیش رو فراهم شود.

در ادامه مسعود مرمزی، معاونت آموزش متوسطه بر اهمیت پایه دوازدهم تاکید کرد و خواستار توجه و برنامه ریزی دقیق در این باره شد.

وی ضمن اشاره به پایان امتحانات نوبت اول، شناسایی معضلات و کاستی های آموزشی و تدوین برنامه ای اثربخش جهت نیل به اهداف را از اولویت های مهم دانست .

مرمزی با بیان اهمیت مشاوره افزود: برگزاری همایش های مشاوره ای ویژه والدین و دانش آموزان از راهکارهای مثمرثمر و سازنده خواهد بود.

انتهای پیام/گ

لزوم بکارگیری شیوه های نوین آموزشی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.