سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۲ طرح شیلات در قصرشیرین

۲ طرح شیلات شامل مرحله اول طرح پرورش ماهیان خاویاری در قفس و طرح تجهیز سالن تکثیر میگو در مجموعه باغ چهار هزار هکتاری شرکت بیستون پارس شهرستان قصرشیرین به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : برای افتتاح طرح‌ها به همت اداره شیلات در مجموع ۳۳۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت : یکی از این طرح‌ها پرورش ماهیان خاویاری در قفس با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار و تولید سالیانه ۵۰ تن است که در مجموع ۲۰ فرصت شغلی را برای افراد جویای کار فراهم کرده است.

فرماندار قصرشیرین گفت: طرح دیگر نیز تجهیز سالن تکثیر میگو با ۱۳۰ میلیون تومان اعتبار به عنوان تنها مرکز فعال کشور در زمینه تکثیر میگوی آب شیرین است که ظرفیت تولید سه میلیون قطعه در سال را دارد.

تاتار اضافه کرد: این شهرستان مرزی به واسطه برخورداری از مجتمع هشت هزار هکتاری شیلات شهدا هم اکنون بزرگترین تولید کننده ماهیان گرمابی کشور است که کرمانشاه را پس از استان‌های ساحلی به چهارمین استان فعال و پیشرو در این زمینه تبدیل کرده است.

وی عنوان کرد: طرح عظیم شیلات شهدای قصرشیرین در سه مرحله با بند انحرافی ۵/۱۷ کیلومتر و با هدف تولید سالانه ۱۱ هزار تن انواع ماهی گرمابی و سردآبی و اشتغالزایی یک هزار و ۸۰۰ تن و با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

همچنین در دومین روز از دهه مبارک فجر و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان قصرشیرین در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قصرشیرین برپا شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به همت انجمن خوشنویسان با نمایش سی اثر برپا شده که تا پایان دهه فجر آماده بازدید عموم علاقه‌مندان است.

سحر پوره گفت: آزمون‌های خوشنویسی سالی سه بار، همزمان با سراسر کشور در شهرستان قصرشیرین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: انجمن خوشنویسی در قصرشیرین از سال ۹۴ تاسیس شده است.

 

 

انتهای پیام/د

افتتاح ۳۳۰ میلیون تومان برای افتتاح طرح ها

 

برچسب ها: صنعت ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.