سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات کالا‌های محلی خراسان شمالی به ۲۴ کشور

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: در سال جاری کالا‌های محلی خراسان شمالی به ۲۴ کشور جهان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: کالا‌های محلی خراسان شمالی در سال ۹۷ به ۲۴ کشور جهان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون کشور افغانستان بیشترین صادرات و هلند کمترین صادرات خراسان شمالی را به خود اختصاص دادند، افزود: تعهد خراسان شمالی در سال ۹۷ برای صادرات ۱۶۰ میلیون دلار بوده که در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادرات صورت گرفته که امیدواریم تا پایان سال به تعهد خود در این زمینه عمل کنیم.

صمدی با اشاره به مشکلات استان در زمینه صادرات کالا‌های محلی گفت: نبود مرز تردد ، نداشتن بازارچه مرزی ، نداشتن منطقه ویژه اقتصادی، نبود فرودگاه بین‌المللی و راه‌آهن از جمله مهمترین مشکلات استان در زمینه صادرات کالای محلی است و در صورت حل این مشکلات میزان صادرات کالا افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: کسب رتبه پنجم کشوری در راستای جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال ۹۶، اخذ مجوز رسمی خراسان‌شمالی به عنوان استان معین تاجیکستان، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی به عنوان رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان و کسب مقام اول گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و ۲۰۱۵ از جمله مهمترین دستاورد‌های اتاق بازرگانی خراسان شمالی برشمرد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی اخذ مجوز برگزاری نمایشگاه ایران و ترکمنستان در اسفند ۹۷ را یکی دیگر از دستاورد‌های مهم اتاق بازرگانی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام و اظهار کرد: پانزدهمین نمایشگاه اقتصادی صنعتی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران ۱۳ تا ۱۵ اسفند ۹۷ در عشق آباد کشور ترکمنستان برگزار می‌شود.

صمدی در ادامه افزود: صنایع تجهیزات نفت و گاز، الکترونیک، لوازم خانگی، تجهیزات غذایی و نوشیدنی، لوله سازی، رنگ، صنایع شیمیایی، فولاد و ذوب آهن، لاستیک سازی، رایانه و ماشین‌های معدنی از مهمترین زمینه‌های فعالیت در این نمایشگاه محسوب می‌شود و تاکنون ۳۰۰ متقاضی برای شرکت و حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام / ب

برگزاری نمایشگاه اقتصادی و صنعتی خراسان شمالی اسفند ماه در ترکمنستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.