سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکل روشنایی تونل آزادی بزودی حل می شود

نبود روشنایی مناسب در تونل آزادی واقع در محور ایلام-چرداول-کرمانشاه ، طی سال های اخیر، بویژه در ایام اربعین شرایط سختی را برای رانندگان و مسافران ایجاد کرده است.

 به گزارش خبــرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، روشنایی تونل آزادی واقع در محور "ایلام-کرمانشاه"که روزانه هزاران خودرو از این محور رفت و آمد دارند مشکل دارد و علی الخصوص در روزهای بارانی فاقد روشنایی مناسب می باشد.

 این تونل که مسیر هزاران خودرو در هر روز است و از این محور بعنوان راه ارتباطی اصلی کشور به مرز بین المللی مهران و عتبات عالیات  یاد می شود با مشکلاتی مواجه است که می توان روشنایی این تونل را یکی از مهمترین این مشکلات عنوان کرد.

راننده سواری ۴۰۵ مسافربری که در خط کرمانشاه به ایلام کار می‌کند و بطور متوسط هر ۲۴ ساعت ۴ بار از این مسیر تردد دارد ، در این خصوص می‌گوید:روشنایی این تونل برای رانندگان، دیگر به یک معضل تبدل شده و علاوه بر خاموشی چراغ‌ها در روز‌های بارانی و مه آلود در اکثر مواقع این خاموشی‌ها که بیشتر از سمت شهرستان سیروان می‌باشد عادی شده و معمولا تاریک است.

دانشجوی ایلامی که چهارشنبه های هر هفته از دانشگاه رازی کرمانشاه به شهرش باز می گردد هم در این زمینه گفت:آیا حتما ًباید کسی در این تونل‌ کشته شود تا به فکر رفع این مشکل باشیم.

وی عنوان کرد:تونل آزادی ایلام که به طول ۱۲۰۰ متر پس از سالیان متمادی و کندن کوه‌ها و تخریب جنگل ها، به عنوان مسیر اصلی ایلام- سرابله - کرمانشاه  افتتاح گردیده است، از همان ابتدا با مشکل روشنایی و ریزش آب از سقف تونل روبرو بوده و پس از گذشت سال ها این مشکل هنوز هم ادامه داشته است.

 مهندس رضایی معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  ایلام در گفتگو با خبــرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ اظهار کرد: تونل آزادی ایلام ، هم اکنون دارای سیستم روشنایی بوده و نواقص سیستم روشنایی آن  برطرف و بازسازی شده است.

وی افزود:در برخی مواقع به علت بارندگی و یا شرایط بد جوی، شبکه انتقال برق که از منطقه شیروان به تونل می رسد دچار اختلال شده و این اختلال باعث تاریکی بخشی از تونل می شود که از سمت شیروان تغذیه شده و معمولا با پیگیری عوامل راهداری و همکاری همکاران شرکت برق برطرف می شود.

 معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  ایلام گفت:خاموشی این چراغ ها که اغلب از سمت شهرستان شیروان چرداول تغزیه می شوند در دست پیگیری قرار می گیرد و تعمیر و تعویض خواهند شد.

رضایی در پایان گفت: ایجاد روشنایی در مسیر تونل‌ سبب رانندگی با آرامش، بالا رفتن امنیت رانندگی و کاهش ترافیک می‌شود لذا می طلبد جهت رفاه حال همشهریان و رانندگان و مسافران  هرچه سریعتر این مشکلات برطرف شود.

تأمین سلامت مردم خواسته‌ای قانونی است و بار هزینه‌های جانی  و مالی که مسافران و رانندگان در این مسیر متحمل می‌شوند ممکن است جبران ناپذیر شود و باید مسؤلان  ضمن توجه جدی به این مشکل ، هرچه سریعتر عملیات بهسازی روشنایی این تونل را در اولویت قرار دهند.

 

انتهای پیام/ع

جزئیات مشکل روشنایی تونل آزادی ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.