رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: هر گونه حمل و نقل پسماند‌ها در سطح شهر‌ها و بین شهر‌ها باید توسط خودرو‌هایی که دارای مجوز رسمی از شهرداری می‌باشند انجام شود در غیر اینصورت ممنوع است و از تردد آن‌ها جلوگیری می‌شود.

ممنوعیت تردد خودرو‌های حامل پسماند‌ها و زباله بدون مجوز شهرداری در جاده‌هاسرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،  گفت: تیم تلفیقی متشکل از نماینده پلیس راه، دادستانی و شهرداری شهرستان ایلام با حضور در محور‌های مواصلاتی استان تعداد ۱۹ دستگاه خودرو که بدون مجوز اقدام به حمل و جابجایی پسماند‌ها در جاده‌ها کرده بودند متوقف و به مرجع صالح قضائی معرفی شدند.

وی بیان کرد: برابر ماده ۲۰ قانون پسماند‌ها انجام این عمل دارای منع قانونی بوده و متخلفان از این قانون با جریمه نقدی و از یک تا ۱۰ هفته توقیف خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان ایلام اضافه کرد: ماموران پلیس راه از هرگونه تردد خودرو‌های حامل نخاله‌ها و سایر پسماند‌ها در سطح محور بدون مجوز ممانعت بعمل آورده و برابر قانون با رانندگان خودرو‌ها برخورد خواهد شد.

سرهنگ همتی زاده ادامه داد: تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی علاوه بر تهدیداتی که برای تردد ایمن وسایل نقلیه ایجاد می‌کند، باعث مشکلات محیط زیستی شده و چهره‌ای ناشایسته از فرهنگ عمومی را متجلی خواهد کرد.

انتهای پیام/ د

ممنوعیت تردد خودروهای بدون مجوز در جاده ها

برچسب ها: محیط زیست ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.