سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موگرینی: ثبت کانال ویژه مالی اروپا و ایران طی ساعات آینده اعلام خواهد شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اعلام ثبت SPV (کانال ویژه مالی تجارت اروپا و ایران) تا چند ساعت آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست وزرای دفاع و خارجه اعضای اتحادیه اروپا در بخارست رومانی در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر حمایت کامل این اتحادیه از برجام اعلام کرد: ثبت کانال ویژه مالی اروپا و ایران طی ساعات آینده از سوی وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه اعلام خواهد شد.

موگرینی با بیان این مطلب تصریح کرد که پس‌ از آن در بیانیه‌ای حمایت قوی خود را از این سازوکار اعلام می‌کند.

او ادامه داد: تاکنون در ۱۳ گزارش سازمان انرژی اتمی تائید شده که ایران به تعهداتش در برجام پایبند است و ما معتقدیم که این یک سند کلیدی برای امنیت ما در منطقه است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: این سازوکار اجازه می‌دهد که همانگونه که در برجام هم پیش‌بینی شده، تجارت مشروع با ایران ادامه پیدا کند. این سازوکار از حمایت کامل ما برخوردار است.

موگرینی همچنین گفت تصور نمی‌کند که سازوکار ویژه مالی و مسئله تجارت با ایران، روابط میان بروکسل و واشنگتن را به خطر بیاندازد.

ساعاتی پیش پایگاه آلمانی NDR به نقل از منابع آگاه از ثبت رسمی کانال ویژه پرداخت اروپا و ایران (SPV) خبر داد.

این پایگاه خبری اعلام کرد آلمان، فرانسه و انگلیس به صورت رسمی کانالی به منظور تبادل مالی با ایران ایجاد کرده‌اند و نام این کانال INSTEX است.

طبق اعلام NDR، فرانسه با راه‌اندازی یک شرکت، میزبانی این کانال مالی را پذیرفته و «پر فیشر» بانکدار برجسته آلمانی و رئیس سابق کامرزبانک آلمان هم مسئولیت ریاست آن را بر عهده می‌گیرد. انگلیس نیز رئیس هیئت نظارت است.

لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال نیز گزارش کرد SPV به عنوان یک شرکت در ساختمان وزارت اقتصاد و دارایی فرانسه ثبت شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
جونتون دربياد كه يه سال طولش دادين