سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی ترامپ با رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد با رئیس مجمع ملی ونزوئلا به صورت تلفنی صحبت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه در پیامی در توئیتر اعلام کرد با رئیس مجمع ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان دولت این کشور به صورت تلفنی صحبت کرده است.

بر این اساس، ترامپ در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه در توئیترش نوشت: «امروز با خوان گوایدو، رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا، صحبت کردم تا اقدام تاریخی او در به عهده گرفتن ریاست‌جمهوری را تبریک بگویم و بر حمایت ایالات متحده از مبارزه ونزوئلا برای احیای دموکراسی‌اش تأکید کردم.»

ترامپ در توئیتی دیگر از آشوب‌ها در ونزوئلا حمایت کرد و نوشت: «امروز ونزوئلا صحنه اعتراضات عظیم علیه نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا بود. مبارزه برای دموکراسی آغاز شده است.»

دولت آمریکا و متحدانش هفته گذشته خوان گوایدو که بی‌توجه به نتایج انتخابات سال گذشته خود را «رئیس‌جمهور موقت» ونزوئلا خوانده، به رسمیت شناخته و از «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا خواسته‌اند از قدرت کناره‌گیری کند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال اخیراً گزارش داده گوایدو بعد از آنکه «مایک پنس»، معاون ترامپ با او تماس تلفنی برقرار کرد خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خواند. طبق گزارش این روزنامه، پنس، رهبر مخالفان ونزوئلا را به انجام این کار ترغیب کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.