سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۶ هزار بسته موادغذایی در قالب ۴۰ اکیپ به مناطق محروم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، ۶ هزار بسته موادغذایی در قالب ۴۰ اکیپ به مناطق محروم استان ارسال می‌شود که هر اکیپ ۱۵۰ بسته را در بر دارد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام آیت عباسیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : خدماتی از موقوفات هر ساله ارائه می‌شود که امسال به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب نیز به صورت ویژه تری ارائه خواهد شد.

وی گفت : این بسته‌های غذایی شامل برنج، روغن و سایر مایحتاج غذایی است.

عباسیان ادامه داد: در ماه گذشته نیز ۱۲ اکیپ پزشک و دارو به مناطق محروم ارسال شده که ویزیت و برخی اقلام دارویی رایگان بوده است.

این مسئول از اعزام زائراولی‌ها در قالب ۴۰ اتوبوس به مشهد مقدس خبر داد و افزود: برای این منظور از هفته آینده بحث ثبت نام و عضوگیری آغاز می‌شود و با هزینه موقوفاتی که برای حرم امام رضا (ع) است این افراد اعزام می‌شوند.

وی گفت : هزینه رفت، برگشت، اقامت و غذا برعهده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خواهد بود.

عباسیان با بیان اینکه هر دستگاه اتوبوس گنجایش ۴۴ زائر را خواهد داشت، اظهار داشت: در مجموع بیش از یک هزار و ۷۰۰ زائر به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی از برگزاری ۴۰ محفل انس با قرآن، کاشت نهال در قالب طرح فدک در بقاع متبرکه، برگزاری ۴۰ گفتمان و پرسمان انقلاب اسلامی، آذین بندی فضای عمومی، تقدیر از خانواده شاهد و ایثارگر شهرستان کرمانشاه، حضور در گلزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب، برپایی ایستگاه صلواتی در میادین و ایستگاه‌های بقاع متبرکه به عنوان دیگر برنامه‌های دهه فجر یاد کرد.

عباسیان با تاکید براینکه جمهوری اسلامی با برکات بسیار برای کشور همراه بوده، ادامه داد: دنیا از این می‌ترسد که کشور ما با سبک و سیاق اسلامی بر روی پای خود ایستاده و به پیشرفت‌های متعددی دست یافته و در گروه ۱۷ کشور برتر دنیا در حوزه علم و دانش قرار گرفته که این دستاورد بزرگی است.

عباسیان یادآور شد، درست است ضعف‌های اقتصادی همانند برخی مشکلات اقتصادی و گرانی وجود دارد که از سال‌های گذشته این مشکل بوده و امسال شدت یافته که باید چاره اندیشی شود.

وی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اثرگذار در منطقه یاد کرد و افزود: به دلیل برخی ضعف ها، نباید اصل نظام را زیرسوال ببریم.

عباسیان ادامه داد: یکی از قوانینی که در ابتدای انقلاب تصویب شد این بود که وقف باید به وقفیت برگردد و به برکت همین فتوای امام (ره) و مصوبه شورای عالی انقلاب در مصوبه قانون ابطال ۶۳، امروز خیلی از موقوفات برگشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از حضور دانش آموزان در امامزادگان و بقاع متبرکه، برپایی خیمه معرفت در بقاع و اعزام ۱۲۰ مبلغ دعوتی از قم به مناطق محروم و بقاع متبرکه به عنوان دیگر برنامه‌ها در ایام دهه فجر یاد کرد .

 

 

انتهای پیام/د

امسال به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب خدمات اوقاف به صورت ویژه تری ارائه خواهد شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.