مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از افزایش ۵۰ درصدی ارزش صادرات کالا از طریق گمرکات استان در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از افزایش ۵۰ درصدی ارزش صادرات کالا از طریق گمرکات استان در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت : همچنین صادرات کالا از حیث وزن نیز در این مدت به نسبت مشابه سال قبل ۳۶ درصد رشد داشته است.

وی گفت : در ۱۰ ماه گذشته ۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۴۷۱ دلار کالا به وزن چهار میلیون و ۷۸۲ هزار و ۸۹۸ تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

حیدری افزود: از این میزان صادرات انجام شده، یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون و ۹۴ هزار و ۵۷ دلار با وزن سه میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۳۸ تن از کالا‌های فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۸۵ درصد و از حیث وزن ۵۸ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت یک میلیارد و پنج میلیون و ۴۵۰ هزار و ۴۱۴ دلار کالا را با وزن یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۶۵۹ تن از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۹ درصد افزایش و از حیث وزن نیز ۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه در ادامه عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، سیب زمینی محفوظ شده، نایلون پلاستیکی رولی، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، انواع کاشی دیواری، کیسه نایلونی، رول نایلونی، پیاز و موسیر، خیار و خیار ترشی تازه یا سردکرده، سیب تازه، گرانول پلی اتیلن عنوان کرد و افزود: بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

وی مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری از گمرکات استان کرمانشاه را ۷۵۶ نوع کالا عنوان کرد و اضافه کرد: در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۳۷ کشور صادرات قطعی انجام شده است.

 

 

انتهای پیام/د

صادرات کالا از حیث وزن به نسبت مشابه سال قبل ۳۶ درصد رشد داشته است

 

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.