سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد خبرداد

نجات جان کودک ۲۲ ماهه گچسارانی از مرگ حتمی

در طی یک عملیات امدادرسانی چهار ساعتی کودک ۲۲ ماهه‌ای توسط اورژانس گچساران از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، جلال پورانفرد مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد بابیان اینکه امداد خواهی کودک ۲۲ماهه‌ای در ساعت ۱۶ و ۲۹ دقیقه دیروز در منطقه کوه‌های بوم بلند از عشایر نشین‌های صعب العبور مناطق گچساران بعلت تشنج گزارش شدگفت:بعلت صعب العبور بودن منطقه و طغیان رودخانه دریلا امکان تردد برا هیچکس وجود نداشت که بلافاصله اورژانس هوایی به محل اعزام اما به دلیل نزدیک به غروب آفتاب و عدم دید کاپیتان موفق به پیدا کردن امداد خواه نشدند.

وی ادامه داد: بلافاصله آمبولانس اورژانس گچساران به محل اعزام شد و نیز بعلت طغیان رودخانه دسترسی به بیمار نداشتند.

پوران فرد اذعان کرد: بعد از چند ساعت و هماهنگی‌های لازم از طرف هلال احمر توانستند کودک ۲۲ ماهه را از رودخانه عبور و به آمبولانس انتقال  و اقدامات درمانی را انجام دهند.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: با تلاش تیم ارتباطات تلفنی گچساران  و دو تکنسین اعزامی  که ضمن توصیه‌های پزشکی با تماس تلفنی از راه دوربرای حمایت تنفسی و باز کردن راه هوایی کودک توانستند در این چند ساعت این کودک ۲۲ ماهه را از مرگ حتمی نجات دهند.

پوران فرد ضمن تشکر و قدردانی از دو تکنسین فداکار اورژانس گچساران و واحد ارتباطات تلفنی افزود: این کودک ۲۲ ماهه بعد از یک عملیات ۴ ساعتی از مرگ نجات و تحویل بیمارستان مادر و کودک بی بی حکیمه گچساران شد.

 انتهای پیام/غ

تلاش برای نجات جان کودک ۲۲ ماهه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.