مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت : در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد تصادفات شهری ۱۰درصد و تصادفات جاده ای ۱۶درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد آمار ۱۰ ماهه‌ای از کل ماموریت‌های اورژانس۱۱۵ در سال ۹۷ ارائه داد.

 جلال پوران فرد با بیان اینکه کل ماموریت‌های انجام شده در ۱۰ ماهه سال جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۲۸۴۹ مورد بود افزود: این تعداد نسبت به مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تعداد ماموریت‌های تصادفی را در این مدت ۷۱۵۳ مورد اعلام و عنوان کرد: ۳۷۵۲ مورد شهری و ۳۴۰۱ مورد تصادفی جاده‌ای بوده است که تصادفات شهری ۱۰درصد و تصادفات جاده ای۱۶درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش یافته است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی با اشاره به خدمات شایان اورژانس در جاده و شهر اضافه کرد: ۲۲۷۸۳ بیمار یا مصدوم بعداز ارائه خدمات پزشکی به بیمارستان‌ها در سطح استان انتقال داده شدند.

پوران فرد تصریح کرد: از مجموع مصدومین و بیماران انتقالی به بیمارستان ۸۸۲۱ مورد مصدومین تصادفی بوده و ۱۳۹۶۲مورد غیر تصادفی بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اورژانس در ده ماهه اول سالجاری به ۷۰۶ خانم بیمار خدمات رسانی کرده است افزود: این آمار افزایش ۲۸درصد نسبت به سال گذشته را نشان میدهد.

پورانفرد نیز با بیان اینکه در سالجاری نیز به تعداد زیادی از خانم‌های باردار توسط آمبولانس‌های اورژانس خدمات رسانی شده است اظهار کرد: در ده ماهه اول سال ۱۴ زایمان در آمبولانس اورژانس توسط تکنسین‌های ۱۱۵ انجام گرفته است که نسبت به مشابه سال قبل ۳۳درصد کاهش نشان داده است.

وی نیز بابیان اینکه کل بیماران و مصدومین اعزامی به بیمارستان در ده ماهه سالجاری نسبت به سال قبل ۳۰درصدافزایش داشته است افزود: کل مصدومین ترومای غیر تصادفی ۳۴۴۲ مصدوم بود که در این خصوص ۲۱ درصد نسبت به مشابه سال قبل نیز افزایش داشته است.

وی اذعان کرد: مسمومیت با گاز منواکسیدکربن ۲۲۱ نفر بوده که ۱۵ درصد نسبت به سال قبل نیز افزایش داشته است.

پوران فرد نیز اشاره‌ای به بیماران قلبی در استان کرد و افزود: ۲۴۲۹ بیمار قلبی توسط اورژانس خدمات پیش بیمارستانی دریافت کرده‌اند که این تعداد به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

 انتهای پیام/غ

مسمومیت ۲۲۱ نفر با گاز منواکسید کربن

 

برچسب ها: اورژانس 115 ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.