سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهترین راه برای پایداری شهر و محلات، بازآفرینی است

استاندار یزد با اشاره به برند‌های مختلف تاریخ، فرهنگی و اجتماعی استان یزد گفت: بیشترین توجه استان باید برروی بازآفرینی پایدار شهری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد علی طالبی استاندار یزد در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدارشهری گفت: بهترین راه برای پایداری شهرو محلات آن، بازآفرینی است به خصوص در استان یزد با توجه به وضعیت خاص اجتماعی، فرهنگی و تاریخی  با وجود برند‌های شهر یزد ایجاب می‌شود  باز آفرینی پایدار شهری توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به اینکه محلات شهر منبع هویت یک شهر تصریح کرد: در تمام محلات باید براساس معیار‌های مناسب، بازآفرینی کنیم.

استاندار یزد گفت: در یزد با پدیده مهاجرت نیز مواجه هستیم که آثار و تبعات فرهنگی به دنبال داشته، اما در مجموع با تعامل اعضای شورای تامین، شرایط خوبی در بحث امنیت استان حاکم شده است.

طالبی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان یزد عنوان کرد: بحث کویر مرکزی ایران که به رغم ظرفیت‌های خوب، تهدید‌هایی نیز برای استان به دنبال داشته باید مدنظر باشد، زیرا یزد در چهارراه ارتباطی کشور هم به لحاظ ریلی و هم جاده‌ای با قاچاق کالا، موادمخدر و انسان مواجه است.

توانمندسازی محلات شهر با نگاه اقتصادی

ﻣﺤﺴﻦ ﺻﺎﺩﻗﻴﺎﻥ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز در این جلسه گام مهم در بازآفرینی پایدار شهری را ایجاد دفاتر در محلات دانست و گفت: در هر محله‌ای با مشارکت بزرگان محل، کارشناسانی تعیین و طی شش ماه مستقر شوند تا پتانسیل‌های آن محله را کامل شناسایی کنند تا پس از آن پروژه‌های هدفمند تشکیل شوند.

وی تصریح کرد: تا کنون ۱۵ محله شهریزد و دو محله از سایر شهرستان‌ها به صورت پایلوت شناسایی و برای آن‌ها ۴۳ میلیارد تومان اعتبار از طریق شهرداری دریافت شد.

صادقیان افزود: آیین نامه نحوه تشکیل فعالیت کارگروه‌های تشکل‌های مردم نهاد درسال ۹۷ پرداخت و  هدف از تشکیل این ستاد را توانمندسازی محلات شهر با نگاه اقتصادی و تامین روبنا و زیر بنا‌های آن را عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه پیش بینی توزیع بودجه بازآفرینی شهری پایدار استان یزد درسال ۹۷ از دستگاه‌های استان ۸۲۹ میلیارد تومان است ادامه داد: که مبلغ ۴۱ میلیارد تومان به راه و شهرسازی،۲۸۱ میلیارد تومان شهرداری‌های استان،۲۲۴میلیارد تومان سایر دستگاه‌های عضو ستاد و ۲۸۳ میلیارد تومان به سرمایه گزاری بخش خصوصی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.