سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا به دنبال استقرار سپر راداری تازه در خاک ژاپن برای مقابله با تهدیدات بالستیک است

واشنگتن تصمیم گرفته یک سامانه راداری پیشرفته را در خاک ژاپن به منظور رهگیری و مقابله با موشک‌های بالستیک قاره پیما در آینده نزدیک مستقر کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا در حال بررسی استقرار رادار‌های جدید ضد موشک‌های بالستیک قاره پیما در ژاپن است.

گمانه زنی‌ها مبنی بر استقرار سامانه‌های راداری تازه در ژاپن پس از آن تقویت شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اواسط ژانویه با رونمایی از «راهبرد تازه دفاع موشکی» آمریکا به طور خاص بر مقابله با تهدید ناشی از موشک‌های بالستیک قاره پیمای چین، روسیه و کره شمالی تاکید کرد.

به گفته روزنامه ژاپنی یومیوری شیمبون، واشنگتن قصد دارد گزارش مختصری از تصمیم خود مبنی بر استقرار یک سامانه راداری پیشرفته در خاک این کشور به منظور رهگیری و مقابله با موشک‌های بالستیک قاره پیما در آینده نزدیک را به اطلاع توکیو برساند.

این روزنامه پرتیراژ ژاپنی به نقل از مقامات این کشور نوشت «رادار دفاع سرزمینی» به شکلی مستقر خواهد شد که بتواند موشک‌های بالستیک قاره پیمایی را که به سمت سرزمین اصلی آمریکا، مناطق تحت کنترل آن در گوام، هاوایی و دیگر مناطق شلیک می‌شوند رهگیری کند.

رادار دفاع سرزمینی که قرار است تا سال ۲۰۲۵ در ژاپن مستقر شود بخشی از راهبرد تازه دفاع موشکی آمریکا است که هفدهم ژانویه از سوی ترامپ ابلاغ شد.

این راهبرد به طور خاص به چهار کشور کره شمالی، ایران، روسیه و چین اشاره می‌کند که به گفته مقامات آمریکایی تهدیداتی موشکی علیه این کشور به شمار می‌روند.

سند منتشر شده به وسیله ترامپ تا آنجا که به روسیه و چین مربوط است، از آن‌ها با عنوان تنها کشور‌های دارای قابلیت دست زدن به حمله‌ای در مقیاس گسترده علیه آمریکا با استفاده از موشک‌های بالستیک نام برده است.

توکیو در دسامبر ۲۰۱۷ استقرار سامانه دفاع موشکی آجیس را در خاک خود تایید کرد. این سامانه دفاعی زمین پایه در مناطق شمال غربی و جنوب غربی این کشور مستقر خواهد شد. قرار است این دو سامانه تا پیش از سال ۲۰۲۳ عملیاتی شوند.

ژاپن در حال حاضر به وسیله چهار ناوشکن مجهز به سامانه دفاع موشکی آجیس محافظت می‌شود که حامل موشک‌های رهگیر SM-۳ و همچنین سامانه موشکی PAC-۳ هستند که مختص رهگیری موشک‌های بالستیک است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.