معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد حتی اگر آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد خارج شود، مسکو به آن پایبند می‌ماند.

وزارت خارجه روسیه: مسکو به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد پایبند خواهد ماندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد خارج نخواهد شد و حتی اگر واشنگتن عضویت خود را در آن به تعلیق درآورد، برای حفظ این پیمان تلاش خواهد کرد. 

ریابکوف در ادامه افزود مسکو این پیمان را که ابتدا میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوری بسته شد تا قاره اروپا را از سلاح هسته‌ای عاری‌سازی کند بی‌توجه به اقدامات واشنگتن به رسمیت می‌شناسد تا به این ترتیب ارزش این پیمان به خوبی حفظ شود.

او تاکید کرد: روسیه همچنان تلاش می‌کند این پیمان را حفظ کند و هیچ اقدامی از سوی آمریکا رویکرد روسیه را نسبت به این مسئله تغییر نخواهد داد. ریابکوف در پایان ابراز امیدواری کرد که در نهایت «منطق و عقل» غلبه کند.

پیش از این معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود طرف آمریکایی تایید کرده که تصمیمش برای خروج از این پیمان «نهایی» شده است.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۸۷ بسته شد که به کار بردن موشک‌های زمینی با برد بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ کیلومتر را ممنوع می‌کرد. در آن زمان تعداد زیادی از این نوع موشک‌ها را هر دو طرف درگیر در جنگ سرد مستقر کرده بودند. در سال‌های گذشته، آمریکا ادعا کرده روسیه با ساخت موشک‌های ممنوع این پیمان را نقض کرده است. مسکو این اتهام را نپذیرفته و در مقابل آمریکا را متهم می‌کند که متعهد نبوده است. استدلال مسکو این است که واشنگتن می‌تواند سایت‌های دفاع موشکی در اروپای شرقی را به پرتابگر‌های میانبرد خطرناک تغییر دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار