تلویزیون دولتی چین تصاویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد ارتش این کشور یک فروند موشک میان‌برد دی-اف-۲۶ را آزمایش می‌کند.

آزمایش موشکی چین در بحبوحه تنش‌ها با آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، تلویزیون دولتی چین تصاویری ویدئویی از آزمایش موشکی پکن در جریان تمرینات نظامی ارتش چین با استفاده از سلاح‌های واقعی در منطقه‌ای در شمال غرب این کشور را پخش کرد. 

سونگ ژونگ پینگ، کارشناس نظامی که قبلا در یگان نیرو‌های موشکی چین خدمت می‌کرد در مصاحبه‌ای با روزنامه گلوبال تایمز چین گفت: موشک دی اف-۲۶ قادر به تغییر دادن مسیر پروازی خود است و مجهز به سیستم‌های هدایت کننده‌ای است که آن را قادر می‌سازد ناو‌های هواپیمابر دارای سرعت حرکت پایین را هدف قرار دهد.

به گفته این کارشناس نظامی چین، ساختار مخروطی این راکت به آن توانایی‌های رادارگریزی می‌دهد و رهگیری آن را دشوار می‌کند.

یک کارشناس نظامی دیگر که ناشناس باقی ماند به این روزنامه گفت: «یک شبکه اطلاعاتی متصل به کلاهک راکت که احتمالا علاوه بر رادار نصب شده روی موشک، شامل ماهواره‌ها و رادار‌های دریایی و زمینی است به صورت مستمر مکان هدف در حال حرکت را به روزرسانی می‌کند و بخش کنترل پرواز را قادر می‌کند موشک را هدایت کند.»

یگان موشکی ارتش چین اولین محموله ۲۲ تایی از موشک‌های متحرک دی اف-۲۶ را آوریل گذشته تولید کرد. اوایل این ماه رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند ارتش در واکنش به عبور یک ناوشکن آمریکایی از نزدیکی جزایر پاراسل، موشک‌های خود را در فلات دور افتاده شمال غرب این کشور فعال کرده است. چین این اقدام آمریکا را به منزله نقض آب‌های سرزمینی خود می‌داند.

تنش‌های چین و آمریکا بار دیگر هفته قبل و زمانی تشدید شد که نیروی دریایی آمریکا دو فروند ناو خود را از تنگه تایوان عبور داد. پکن بار‌ها از واشنگتن خواسته است به سبب نگرانی درباره حمایت نظامی آمریکا از تایوان، به تنگه تایوان نزدیک نشود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار