سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم بیان واقعیت‌ها، به دور از سیاه نمایی در جامعه

امام جمعه شیراز گفت: رسانه‌ها واقعیت‌ها را به دور از سیاه نمایی در جامعه بیان کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان فارس، گفت: یکی از رسالت‌های رسانه‌ها در عصر کنونی بیان واقعیت‌ها و انتقاد به مسئولین در کاستی‌ها است، اما اگر درهمین انتقاد‌ها کینه ورزی را مبنا قرار دهیم به نتیجه خوبی نخواهیم رسید.

آیت الله دژکام افزود: رسانه‌ها باید تلاش کنند تا فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را به جهانیان انعکاس دهند.

امام جمعه شیراز با اشاره به فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب گفت: مردم ایران همواره نشان داده اند پشتیبان این نظام و انقلاب هستند و مسئولین باید بیشتر از قبل برای خدمات رسانی به مردم تلاش کنند.

وی مشكلات اقتصادی یكسال اخیر را یك امتحان اقتصادی برشمرد و گفت: می توان با مقاومت و صبر و مشخص کردن هدف این برهه زمانی را هم پشت سر گذاشت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس گفت: عمده رقابت گروه‌های سیاسی بر اساس مشکلات شكل می‌گیرد و باید ببینیم كدام راهكار بهتری ارائه می‌دهد نه اینكه فقط از همدیگر گله كنیم.

آیت الله دژکام با تاکید بر موضوع امید و نشاط در جامعه گفت: منظور ما از ایجاد نشاط و امید در جامعه، امیدبخشی از نوع كاذب نیست در صورتی كه اگر نگاهی تخصصی به عرصه‌های مختلف انقلاب داشته باشیم، امید به ما می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده، گفت: افراد بسیاری از هم‌اكنون برای این انتخابات خیز برداشته‌اند و خود را آماده می‌كنند؛ اما آماده كردن خود كاندیداها یك مبحث است و آماده كردن كسانی كه فرهنگ را می‌سازند، مبحث دیگری است.

وی با بیان نقش رسانه در انقلاب نقش فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ است، افزود: رسانه ها نقش موثریدر انتخاب های خوب در جامعه دارند و باید مراقب باشند با معرفی فرد ناشایست به نظام لطمه وارد نکنند.

آیت‌الله دژكام در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه میز خدمت مسئولان در نماز جمعه چه بازتابی داشته و آیا توانسته مشکلات مردم را کم کند، اظهار داشت: میز خدمت تلاشی است كه ستاد نماز جمعه می‌كند برای اینكه مدیرانی را كه ممكن است مردم دسترسی كمی به آن‌ها دارند، در یك فضای بسیار صمیمی در كنار مردم جمع كند و نگاه مدیر نسبت به واقعیت جامعه تصحیح می‌شود.

آیت‌الله دژكام همچنین به بحث محرومیت‌زدایی در مناطق محروم اشاره كرد و گفت: خدمات قابل توجهی از سوی كمیته امداد، بسیج، بهزیستی در برخی از مناطق محروم شیراز آغاز شده است كه البته ممكن است نسبت به آن چیزی كه نیاز است فاصله داشته باشد اما این همت آغاز شده است.
انتهای پیام/م

دیدار امام جمعه شیراز با اصحاب رسانه فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.