سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب برای روسیه مهم است

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد سوریه باید به اتحادیه عرب بازگردد و روابط آن با کشورهای عربی از سر گرفته شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم؛ سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و عادی سازی روابط آن با کشورهای عربی برای مسکو مهم است.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ناصر بوریطه، همتای مراکشی خود در شهر رباط گفت: سال 1998 توافقی میان ترکیه و سوریه صورت گرفت که محور آن برطرف کردن عوامل نگرانی امنیتی ترکیه بود و رئیس جمهور سوریه آن را امضا کرد و به مفاد آن پایبند است؛ ما نیز بر حفظ این توافق تاکید داریم.

لاوروف افزود: تا جایی که من می دانم هر دو طرف توافق نیز خواهان حفظ و پایبندی به آن هستند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه به گفتگوهای اخیر خود با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پرداخت و گفت: هر دو طرف باره دیگر تاکید کردیم که همگی در نهایت به بازگشت حق حاکمیت دولت سوریه بر تمام سرزمین های آن و تمامیت ارضی سوریه اهتمام می ورزیم و شرکای ترک ما نیز در این خصوص اتفاق نظر دارند.

لاوروف همچنین تاکید کرد بررسی موضوع ایجاد منطقه امن در شمال سوریه در گروی مذاکرات آنکارا و دمشق است و نمی توان در مورد آن در مذاکرات دوجانبه روسیه و ترکیه صحبت کرد.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: در حل بحران سوریه باید دخالت طرف های خارجی تا جای ممکن محدود باشد و اساس مذاکرات ما در آستانه نیز همین است. ماه فوریه دور جدیدی از مذاکرات در آستانه برگزار خواهد شد که در آن نماینده دولت سوریه و مخالفان و نیز ناظران سازمان ملل و اردن نیز حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.