سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۴۵ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در استان در قزین

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین از اجرای بیش از ۴۵ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی این استان طی دو دهه گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،احمد مستخدمی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: در حال حاضر در استان قزوین ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی استان مستعد توسعه سامانه‌های نوین آبیاری است که تاکنون ۴۵ هزار هکتار اجرا شده و حدود ۱۰ هزار هکتار با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد نیز در دست اجرا است.

مستخدمی افزود: با اجرای این میزان سامانه نوین آبیاری در استان سالانه بیش از ۳۲۰ میلیون مترمکعب مصرف آب در بخش کشاورزی صرفه جویی شده است.

وی اضافه کرد: با هدف افزایش راندمان انتقال و مصرف بهینه آب در مزارع، تاکنون عملیات انتقال آب با لوله وکانال بتنی بطول هزار و ۹۰۰ کیلومتر در استان اجرا شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان، صدور طرح کشت شبکه آبیاری دشت قزوین در سطح ۶۲ هزار هکتار و اجرای طرح زهکشی اراضی حاشیه شوره زار مرکزی قزوین، اصلاح اراضی وبهبود پوشش گیاهی از جمله طرح‌های شاخص سازمان در بخش آب و خاک برشمرد.

انتهای پیام/ک

حدود ۱۰ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در دست اجرا است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.