سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷ محور کلان در نقشه علمی آستان قدس رضوی تدوین شد

معاون علمی آستان قدس رضوی از تدوین هفت محور کلان در نقشه علمی این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمد مهدی نژاد نوری معاون علمی آستان قدس رضوی در دومین نشست روسا و معاونان آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی حوزوی که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با موضوع بررسی اساسنامه اتحادیه مراکز آموزش عالی و پژوهشی حوزه‌ای دانشگاهی برگزار شد، گفت: در نقشه جامع علمی آستان قدس رضوی هفت محور کلان همچون زیارت و وقف مطرح و موضوعات مرتبط با هر یک از این حوزه‌ها، توسط گروه‌های علمی استخراج شده است تا از طریق خادمیاران علمی پیگیری شوند.

وی با اشاره به بخش‌های علمی و دانشگاهی این آستان مقدس تصریح کرد: اگر ۲۰ درصد رساله‌های دانشگاهی را پوشش دهیم شاهد انقلاب علمی خواهیم بود.

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی در دور جدید فعالیت‌های خود توجه ویژه‌ای به بحث علم و فعالیت‌های علمی، ساماندهی و شتاب‌بخشی به این امور دارد.

مهدی نژاد با تاکید بر لزوم تولید آثاری که مورد استفاده همه محققان باشد، افزود: برای انجام این مهم، باید از تمام ظرفیت‌های بخش‌های دانشگاهی، حوزوی، شرکت‌های فناوری و موسسات پژوهشی در سطح ملی و بین‌المللی استفاده شود.

وی تصریح کرد: به دلیل جاذبه بالای بارگاه مقدس امام رضا (ع)، دانشمندان مسلمان از اقصی نقاط دنیا حاضر هستند دستاورد‌های علمی خود را در اختیار آستان قدس رضوی بگذارند و برای اینکه بتوانیم به شکلی مناسب پذیرای این دستاورد‌های علمی باشیم، نیاز به تمرکز بر روی اولویت‌های اصلی این مجموعه نیاز وجود دارد که در نقشه جامع علمی آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: در همین راستا در بحث علوم انسانی بر نذر و وقف و زیارت تمرکز و در بحث هنر و معماری اسلامی نیز به هنر‌های ناب به کار رفته در حرم مطهر رضوی توجه ویژه‌ای داشته ایم.

مهدی نژاد حمایت از پایان نامه‌های ارشد و دکتری را از جمله سایر برنامه‌های معاونت علمی آستان قدس رضوی برشمرد و افزود: نظام نوآوری آستان قدس رضوی یکی دیگر از فعالیت‌های ویژه این معاونت است که براساس آن، ایده‌ها جمع‌آوری و پروش داده می‌شود تا به یک محصول مطلوب تبدیل شود.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان در مقاطع ارشد و دکتری و رساله‌های آن‌ها تصریح کرد: باید به ازای هر سال ۱۲ هزار موضوع رساله داشته باشیم و بتوانیم در این زمینه شبکه‌ای را ایجاد کنیم.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

حضور خادمیاران علمی برای پیگیری نقشه علمی آستان قدس رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.