حل مشکلات مستاجران آستان قدس، از اولویت‌های این نهاد استقائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با توجه به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر حل مشکلات مستاجران در اراضی موقوفه این نهاد، تعامل مسالمت آمیز و حل چالش‌های مستاجران ضروری است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، سیدرضا فاطمی امین قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم تکریم و معارفه معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: در این راستا و نظر به حل مشکلات مستاجرین در سه سال اخیر با در نظر گرفتن مصوبه‌های مساعدتی و تخفیف‌ها در حد قابل توجهی این مهم محقق شده است.

وی افزود: در بیشتر نقاط دنیا موقوفات و خیریه‌ها سهم بالایی در آموزش و سلامت مردم دارند و بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ جهان موقوفه هستند، امیدواریم با ایجاد مرکز توسعه نذورات و موقوفات آستان قدس رضوی بتوانیم گام‌های بلندی با هدف توسعه، جهت‌دهی و هدفمند کردن هرچه بیشتر موقوفات برداریم.

همچنین در این جلسه مرتضی حقیقی معاون جدید املاک و اراضی آستان قدس رضوی نیز گفت: توجه به نیروی انسانی، اخذ درآمد پایدار برای موقوفات و توسعه فعالیت‌ها با ایجاد بانک زمین و مستغلات از مهمترین برنامه‌های این معاونت خواهد بود.

سابق بر این غلامرضا رحمتی‌زاده معاون املاک آستان قدس رضوی بود که در راستای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان این سمت را به مرتضی حقیقی واگذار کرد.

مرتضی حقیقی، معاون اقتصادی و بهره‌وری اداره کل اوقاف خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان زمین و مسکن و مدیر املاک شهرداری مشهد را در کارنامه خود دارد.
 
انتهای پیام//م. م
 

انتصاب جدید در آستان قدس رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۷ تير ۱۳۹۸
به فر ياد مستاجرين برسيد
دقيقا الان به اين مشكل بر خوردم دوماه پيش
صاحب خانه آمد و بهم گفت:اگر تصميم داري سال آينده هم سر جاست بماني بايد 110%به اجاره خونه اضافه كني ،در جواب گفتم خير بلند ميشوم

يكماه قبل از إتمام مهلت قرارداد به موجر اطلاع دادم كه قرارداد يكساله
ما تا ماه آينده تمام مي شود ومن تصميم دارم ااز ملك مسكوني كه ازشمااجاره كردم بلند شوم لطفا قبل از إتمام قرارداد مقداري از پول رهن(قرض الحسنه)را به من برگر دانيد تا بعيانه ملكي جاي ديگر براي خود اجاره كنم باشد مابقي پول را هم هنگام تخليه تحويل دهيد متاسفانه صاحب خانه هيچ گونه اعتناي به در خواست ما نكرد گفت من ملزم نيستم تا لحظه تخليه به شما هيچ مبلغي پرداخت كنم قرارداد
يكساله امروز تمام ميشه مستاجر جايگزين خونه را نگرفته. من هم دربه در از اين بنگاه به اون بنگاه دنبال خونه . چندين مورد خونه مناسب پيدا كردم ولي چون صاحب خانه پول پيش را بر نگردانده است همه خونه هاي كه پيدا كرده بودم اجاره رفته ٌو (ديگه بنگاه هاي دور و برم منو راه تو مغازه شون راه نميدن أزبسكه خونه ديدم و لي پول نداشتم بگيرم)
حالا جالب اينجا است طبق قانون فردا مهلت قرارداد خونه من تمام ميشه وطبق همين قانون صاحب خانه هر آن أراده كنه و پول پيش من را بدهد بايد تخليه كنم چه اينكه من موردي براي اجاره اي پيدا كنم
يا پيدا نكنم از نظر قانون اصلا ً براي صاحب خانه مهم نيست حتي اگر وسايل زنگي خودرا گوشه خيابان ببرم بايد تخليه كنم.
اين ظلم آشكار در حق مستاجر بيچاره مستاسل مثل من او أمثال من است.
متاسفانه اين مورد درهيچ قانوني از جمله قانون مالك ومستاجر موصوب 1376مجلس شوراي اسلامي ديده نشده. ناديده
گرفتن اين حق مسلم باعث فشار هاي شديد روحي و روحاني بر اين قشر كه عموماازقشر مستضعف جامعه هستند شده .
همچنين اين مسئله يكي از دلائل مهم گراني اجاره مسكن است ، زيرا وقتي مستاجر در چنين تنگناي قرار بگيرد مجبور ميشود به هرقميتي كه شده سر پناهي براي زن وبچه خو مهياكند درچنين مواقعي برخي از مشاوران أملاك سود جو با همكاري بعضي از صاحب خانه هاي طمع كار تا ميتوانند إخلال در بازار مسكن ايجاد ميكنند.

سوال من از كارشناسان محترم قوه قضاييه ،نمايندگان محترم مجلس وجامعه
محترم حقوقدانان اين است چرا زماني كه مستاجر دير تخليه كند بايد مجازات بشود ولي هنگامي كه صاحب خانه از بازگردادن پول پيش در موعد مقرر خود داري ميكند هيچ مجازاتي را شامل نمي شود ؟
مسئولين محترم ما جامعه ضعيف مستاجرين تفاضاي بازنگري قانون مالك و مستاجر مصوب ١٣٧٦راداريم.
بايد در قانون مصوب مسائل (مثل مسئله ذكر شده)مستاجرين لحاظ شود.
با تشكر