نزدیک به ۳ هزار بیمار روستا‌های کلات از خدمات پزشکی خادم‌یاران بنیاد سلامت آستان قدس در این شهرستان بهره مند می شوند.

بهره‌مندی ۳۰۰۰ بیمار روستا‌های کلات از خدمات پزشکی رایگان آستان قدس رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمود ابراهیمی مدیر امور توسعه سلامت بنیاد سلامت آستان قدس رضوی گفت: در ادامه ارائه خدمات پزشکی رایگان به بیماران محروم روستا‌های شهرستان کلات با مشارکت فعال خادم‌یاران سلامت بنیاد سلامت آستان قدس رضوی، به دو هزار و ۹۸۵ بیمار خدمات تخصصی پزشکی مختلف در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه، ۲۰ و ۲۱ دی ۱۳۹۷ در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) کلات ارائه شد.

وی تصریح کرد: بیماران از خدمات پزشکی تخصصی در رشته‌های جراحی سرپایی، ارتوپدی، چشم، اطفال، طب اورژانس، رادیولوژی، قلب و عروق، داخلی، روان‌پزشکی، زنان، اپتومتری و گوش، حلق و بینی بهره‌مند شدند.

مدیر امور توسعه سلامت بنیاد سلامت آستان قدس رضوی به ارائه خدمات پزشکی عمومی به ۱۹۳ بیمار نیز اشاره کرد و گفت: متخصصان رشته‌های قلب و عروق، داخلی و اپتومتری به ترتیب با ۳۰۳ بیمار، ۲۹۵ بیمار و ۲۵۸ بیمار، بیشترین مراجعان این کاروان جهادی پزشکی را به خود اختصاص دادند. همچنین به ۱۴۶ بیمار خدمات جراحی سرپایی و ۲۳۰ بیمار خدمات ارتوپدی ارائه شد.

ابراهیمی افزود: ۶۷۰ بیمار از خدمات دارویی، ۱۵۳ بیمار از خدمات رادیولوژی و ۷۵ بیمار از خدمات آزمایشگاه و همچنین جمعی از بیماران از خدمات سونوگرافی، اکو و EKG به‌صورت رایگان استفاده کردند.

وی با بیان اینکه ۶۷۰ بیمار نیز در این اردو از خدمات چشم پزشکی، اطفال، طب اورژانس، گوش و حق و بینی، روانپزشکی و زنان بهره‌مند شدند، تصریح کرد: تیم درمانی متشکل از ۱۲۰ نفر شامل ۲۲ پزشک متخصص و ۵۰ پرستار خادم‌یار سلامت بنیاد سلامت آستان قدس رضوی در کنار نیرو‌های بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) کلات نادر در این برنامه جهادی دو روزه از ساعت ۸ تا ۲۰، از بیماران محروم ۱۶ روستای این شهرستان میزبانی کردند.

مدیر امور توسعه سلامت بنیاد سلامت آستان قدس رضوی گفت: در مرحله نخست این برنامه بیش از ۴۰ نفر شامل پزشکان عمومی، پرستاران و نیرو‌های اجرایی در قالب هشت تیم پزشکی به ۱۶ روستای شهرستان کلات اعزام شده بودند و با پایش سلامت و غربالگری ۲ هزار نفر توسط این تیم‌ها، بیماران نیازمند به خدمات تخصصی پزشکی شناسایی و به بیمارستان کلات نادر معرفی شدند.

ابراهیمی افزود: این خدمات پزشکی رایگان با مشارکت شبکه بهداشت و درمان استان خراسان رضوی و بسیج جامعه پزشکی در شهرستان کلات نادر ارائه شد.

وی تصریح کرد: برنامه ارائه خدمات پزشکی تخصصی رایگان به بیماران محروم روستا‌های کلات پیروی تأکید حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر خدمات‌رسانی به اقشار محروم و آسیب‌پذیر در ادامه برنامه‌های جهادی بنیاد سلامت آستان قدس رضوی در مناطق کم‌برخوردار خراسان رضوی انجام شد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

بهره مندی بیماران محروم روستاهای کلات از خدمات پزشکی رایگان آستان قدس رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.