سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی؛

گسترش نظام خرده دهقانی موجب کاهش بهره وری توليدات کشاورزی شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:گسترش نظام خرده دهقانی موجب کاهش بهره وری توليدات کشاورزی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در دیدار صمیمی با کارکنان و مدیران سازمان تعاون روستایی استان اظهار کرد: توسعه کشاورزی پایدار در گرو تقویت تشکل‌های کشاورزی است و بیش از دو هزار نفر بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول فعالیت هستند.

جلیلی افزود: باید بخش کشاورزی در قالب نظام‌های بهره ­برداری شرکت‌های تعاونی تولید، سهامی و زراعی، کشت و صنعت در قالب تجمیع و یکپارچه سازی زمین‌ها و اجرای شیوه‌های نوین الگوی کشت برای دستیابی به تولیدات پایدار هدایت شود.

وی با تاکید بر استفاده از شیوه‌های نوین تحقیقاتی در بخش کشاورزی، گفت: از طرح‌های نو و پیشنهادات و راهکار‌های جدید در راستای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی استان استقبال می‌کنیم.

این مسئول اضافه کرد: در شیوه جدید مدیریتی در سازمان شایسته سالاری، توانمندی و کارامدی، ملاک ارجحیت کارکنان بر یکدیگر خواهد بود.

عضویت ۳۶۰ هزار نفر در شرکت‌های تعاونی روستایی آذربایجان غربی

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن تبریک ریاست جدید سازمان و ارزوی موفقیت برای وی گفت: بیش از ۳۶۰ هزار نفر در شرکت‌ها و اتحادیه‌های وابسته به سازمان تعاون روستایی این استان عضو هستند و از خدمات مختلف این نهاد در شهرستان‌ها بهره مند می‌شوند.

شهریار حیدری افزود: با توجه به میزان جمعیت روستایی استان می‌توان ادعا کرد که تمام روستائیان استان جامعه هدف خدمات تعاون روستایی هستند.

وی اظهار کرد: استان آذربایجان غربی دارای ۲۰ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای در بخش تعاون است و سردخانه‌های شهرستان‌ها آماده دریافت و نگهداری محصولات باغی تولید شده هستند.

حیدری افزود: از مجموع جمعیت ساکن در استان آذربایجان غربی، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آن را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهند.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: درصدد هستیم تا از تمام ظرفیت‌های شرکت‌های تعاون روستایی برای توسعه بخش کشاورزی و صنایع جانبی و تبدیلی استفاده کنیم چرا که تعاون روستایی می‌تواند با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود خود در راستای افزایش بهره وری و بهبود کیفیت تولید در بخش کشاورزی مفید واقع شود.

حیدری با ارائه گزارشی از اقدامات اجرایی این سازمان، بیان کرد: وجود ۲۸۰ تشکل، ۱۴۰ مورد تعاونی روستایی، ۱۱۸ مورد اتحادیه، یک شرکت سهامی زراعی، ۳۰ مورد شرکت کشت و صنعت خصوصی و ۵۲ مورد شرکت تعاونی تولید روستایی، گوشه‌ای از وضعیت نظام‌های بهره برداری روستایی در استان است.

وی تاکید کرد: نظام بهره برداری در بخش کشاورزی باید از زیرسیستم های، پیش از تولید، خدمات تولید و فرآیند‌های پس از تولید برخوردار باشد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.