استاندار آذربایجان غربی:

استان آذربایجان غربی برای توسعه روابط با چین آمادگی کامل دارد

استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی برای توسعه روابط با چین آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در نشست مشترک تجار، فناوران، تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی استان با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو چین که عصر امروز در محل استانداری برگزار شد، افزود: آذربایجان غربی آماده توسعه روابط و گسترش مناسبات اقتصادی، تجاری و فرهنگی با کشور چین است و در این راستا از اجرای طرح خواهرخواندگی آذربایجان غربی با یکی از استان‌های چین از جمله استان گوانگجو استقبال می‌کنیم.

شهریاری در ادامه به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: تولید انواع محصولات کشاورزی، وجود معادن متعدد و متنوع، برخورداری از صنایع تبدیلی، وجود منطقه آزاد ماکو و چندین منطقه ویژه اقتصادی و فعالیت چندین شرکت دانش بنیان منحصر به فرد در استان از جمله ظرفیت‌های برجسته آذربایجان غربی است که می‌تواند سرمایه گذاران خارجی از جمله چینی‌ها را برای فعالیت در این استان تشویق کند.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های نمایشگاهی در جهت معرفی و فروش محصولات تولیدی استان تاکید کرد و گفت: آمادگی داریم نمایشگاه تخصصی از تولیدات و محصولات آذربایجان غربی را در استان گوانگجو چین برگزار کنیم.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توسعه ارتباطات یکی از رموز موفقیت کشور‌ها در دنیای کنونی است؛ لذا باید از راه ارتباط و گسترش تعاملات با کشور‌های مختلف زمینه نفوذ به بازار‌های بین المللی را فراهم کنیم.

در این جلسه، تعدادی از مدیران و فعالین بخش خصوصی استان، برخی از زمینه‌های همکاری استان با چین و همچنین ظرفیت‌های سرمایه گذاری آذربایجان غربی را در حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو چین مطرح کردند.
 
انتهای پیام/م
 

توسعه روابط تجاری آذربایجان غربی با چین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.