سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شعله‌ور شدن اعتراضات در زیمبابوه با بالا گرفتن بحران اقتصادی در این کشور

معترضان در زیمبابوه در اعتراض به بدترین بحران اقتصادی این کشور در یک دهه گذشته تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، امروز (دوشنبه) در زیمبابوه معترضان به خیابان‌های هراره، پایتخت این کشور آمدند و با آتش زدن لاستیک‌ها نارضایتی خود را نسبت به بحران اقتصادی که در یک دهه گذشته به بد‌ترین وضع خود در این کشور رسیده است، نشان دادند.

دو روز پس از آنکه منانگاگوا، رئیس‌جمهور زیمبابوه برای جبران کمبود شدید بودجه سیاست‌های اقتصادی جدیدی را اعلام کرد مردم به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را نسبت به رئیس‌جمهور ابراز کردند.

امرسون منانگاگوا، رئیس‌جمهور زیمبابوه در سال ۲۰۱۷ پس از استعفای رابرت موگابه به دنبال یک کودتا بر مسند قدرت نشست.

پلیس این کشور تلاش کرد با پرتاب گاز اشک آور به سوی معترضان آن‌ها را در شهر‌های مختلف اطراف هراره و همچنین در بولاوایو، دومین شهر بزرگ زیمبابوه متفرق کند.

کمبود نقدینگی در اقتصاد زیمبابوه سبب شده است این کشور آفریقای جنوبی به خطر بیفتد و ناآرامی‌های گسترده اجتماعی را به دنبال داشته باشد و به این ترتیب تلاش‌های منانگاگوا، رئیس‌جمهور برای بازگرداندن سرمایه‌گذاران خارجی که در دوران همتای پیشین او، موگابه کنار گذاشته شده بودند کم رنگ شود.

با بالا رفتن بهای کالا‌های اساسی در این کشور زندگی روزمره سخت شده است. رانندگان برای پر کردن باک اتومبیلشان مجبور هستند ساعت‌ها در پمپ‌های بنزین به انتظار بنشینند. این در حالی است که در اغلب پمپ‌ها نیرو‌های پلیس برای ممانعت از ایجاد درگیری‌ها مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.