سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد از روند ارجاع پرونده‌ها به کمیسیون ماده ۱۰۰

مدیر انجمن انبوه سازان کرمانشاه با انتقاد از روند ارجاع پرونده‌ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: ۹۵ درصد پرونده‌های ساخت‌وسازها به کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌رود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  منصور تابعی  مدیر انجمن انبوه سازان کرمانشاه شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی شهرداری کرمانشاه با انبوه سازان و سازندگان مسکن به عدم استقبال سازندگان به ساخت و ساز اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلاتی متشکل از ۲۰ پارامتر در رونق ساخت و ساز وجود دارد که می توان گفت موثرترین آنها مشکلات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه عمده مشکل ما صدور پروانه نیست بلکه صدور پروانه پایان کار است که گاهی تا ۶ سال بدون دلیل آنرا به تاخیر می اندازند، افزود: عدم صدور پروانه یکی از معضلات در شهرداری است که باید برای آن چاره اندیشی شودتجمیع پلاک های قدیمی یکی از وظایف شهرداری بوده که آنرا انجام نداده و در این راستا هنوز اندرخم یک کوچه است.

وی ادامه داد: به ازای هر ۱۰۰ پروانه ای که صادر می شود ۹۵ درصد آن به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده می شود و می توان گفت حتی بسیاری از پروانه ها ۲ بار به ماده ۱۰۰ می روند و این یک ضعف برای شهرداری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که شهرداری دید و نظرش به ماده ۱۰۰ برای کسب درآمد و جبران کسری هزینه ها است مشکلات ما در این راه حل نخواهد شد، افزود: باید راه خلاف را ببندیم تا به امید خلاف سازندگان زمین گران نخرند بلکه مسائل اقتصادی را بررسی کنند و بر پایه آن اقدام به ساخت و ساز کنند.

وی در ادامه از مشکلات بافت فرسوده و بلاتکلیفی ۳۰ ساله آن سخن گفت و افزود: اگر هزینه تشکیل سمینارهای بیهوده را برای کندن پلاک ها صرف می کردند حداقل تا کنون پیشرفتی در این راه داشتیم.

تابعی با اشاره به اینکه ضوابطی برای ساخت و ساز بافت فرسوده نداریم، گفت: دولت برای سال آینده بازآفرینی ۲ هزار مورد از بافتهای فرسوده را دستور کار دارد.

انتهای پیام/ز

عدم صدور پروانه یکی از معضلات در شهرداری است

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.