سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون عمرانی استاندار یزد؛

ورود جدی شهرداری‌ها بر مدیریت پسماند در سطح استان/ حفاظت از محیط زیست به فرهنگ عمومی تبدیل شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بر تبدیل حفاظت از محیط زیست به فرهنگ عمومی اشاره و همگرایی دستگاه‌های اجرایی و ورود جدی شهرداری‌ها در مدیریت و ساماندهی پسماند‌های صنعتی و غیر صنعتی استان را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در بازدید از محل تخلیه پسماند‌های شهر یزد و زارچ بر ضرورت جدی ورود شهرداری و دستگاه‌های اجرایی موثر در موضوع ساماندهی پسماند‌های صنعتی و غیرصنعتی در استان تاکید شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد افزود: وضعیت فعلی استان در مسائل زیست محیطی از جمله آلودگی آب و هوا، محیط‌های ناپاک بدلیل تخلیه نخاله و زباله‌ها مناسب نیست و ساماندهی این موضوع نیاز به بررسی، تامل دقیق‌تر و همکاری تمام دستگاه‌های دولتی و مردم دارد.

صادقیان به ضرورت تبدیل حفاظت از محیط زیست به فرهنگ عمومی اشاره کرد و ادامه داد: عدم توجه به مشکلات زیست محیطی دیگر مسائلزندگی روزمره ما را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد زیرا لازمه یک زندگی بهتر، رعایت ملاحظات زیست محیطی توسط همه مردم، صنعتگران و مسئولان دولتی است.

وی با اشاره به تلاش همگانی برای مراقبت و کیفی سازی محیط زندگی حال و آینده تصریح کرد: محل‌های مختلفی برای تخلیه پسماند‌های صنعتی، زباله‌های شهری و نخاله‌های ساختمانی در استان وجود دارد که به علت عدم برنامه ریزی مناسب در سال‌های گذشته، این محل‌ها وضعیت بسیار نابسامانی دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بیان کرد: جدا از تخلیه نادرست فاضلاب ، نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های صنعتی، آتش سوزی در آن‌ها و ایجاد آلودگی و دود، جمع شدن حیوانات و پرندگان، احتمال وقوع بیماری‌های مرتبط انسان و حیوان نیز وجود دارد.

صادقیان اضافه کرد: همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ها باید تلاش کنند و طبق برنامه‌هایی که در کارگروه‌های پسماند و امور زیربنایی اعلام می‌شود تمام توان خود را به کار گیرند تا با اجرای برنامه‌های کوتاه و بلند مدت بتوان ساماندهی این موضوع را در استان شاهد بود.

انتهای پیام/ ا

ضرورت تبدیل حفاظت از محیط زیست به فرهنگ عمومی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.