معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط موظف هستند تا برای ساماندهی زباله‌ها برنامه ریزی کرده و بر تخلیه فاضلاب‌های صنعتی نظارت داشته باشند.

صدای ما را از رادیو یزد بشنویدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در جلسه کارگروه ساماندهی پسماند‌های استان گفت: در گوشه‌های استان با زباله‌های صنعتی روبرو هستیم و هیچ برنامه‌ای برای ساماندهی این زباله‌ها در نظر گرفته نشده و از سال ۹۱ برنامه‌ای در این راستا تدوین شده، اما متاسفانه عملیاتی نشده است.

صادقیان با بیان اینکه کارخانه‌ها با یک برنامه زباله‌های خود را تخلیه نمی‌کنند، افزود:زباله‌های ساختمانی چهره شهر را بیش از پیش زشت کرده و انتظار داریم در این راستا اقداماتی انجام و مکانی برای ساماندهی زباله‌ها در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط موظف هستند تا برای ساماندهی زباله‌ها برنامه ریزی کرده و بر تخلیه فاضلاب‌های صنعتی نظارت داشته باشند.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی می‌تواند نقش موثری در ساماندهی زباله‌ها داشته باشد و با مشارکت دادن بخش خصوصی نه تنها در ساماندهی زباله‌ها بلکه در تمام زمینه‌ها می‌توان موفقیت کسب کرد و اجرای طرح‌های ساماندهی پسماند‌ها با مشارکت بخش خصوصی بایستی در دستور کار قرار گیرد

صادقیان با اشاره به اینکه باید برای دفن پسماند‌ها مکان مناسب و به دور از منطقه شهری در نظر گرفته شود، گفت: جاده یزد به طبس در شرایط کنونی بهترین مکان برای دفن پسماند‌ها است چراکه ۶۰ کیلومتر از شهرستان فاصله دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به‌ضرورت بانک اطلاعاتی پسماند‌های استان در راستای مشخص شدن تولیدکننده‌های پسماندها، تأکید کرد: قطعاً تکلیف زمین برای تخلیه پسماند‌ها و واگذاری‌های پسماند‌های صنعتی پروسه‌ای زمان‌بر است؛ لذا وضعیت موجود بایستی ساماندهی شود.


انتهای پیام/ ا

برگزاری نشست مدیریت پسماند استان یزد

برچسب ها: صداوسیما ، رادیو یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.