وی ادامه داد: در ایران توان فنی برای تولید ناوگان و واگن شبکه ریلی بسیار قوی است، ولی متأسفانه از این توان فنی استفاده نمیکنند و از سوی دیگر بودجهای که برای شبکه ریلی کشور در نظر گرفته شده است جوابگوی این حوزه نیست.
بیشتر بخوانیم:۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد
رضایی با بیان اینکه برنامه چشم اندازه توسعه ششم و برنامههای بالادستی فاصله بسیار زیادی با شبکه ریلی دارند، افزود: توسعه شبکه ریلی متناسب با نیازهای این دوره نیست و ما نسبت به برنامه بسیار عقب هستیم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش کشتههای جادهها و رشد هزینه جابهجایی بار و مسافر گفت: در صورت تقویت شبکه ریلی، شاهد کاهش کشتههای جادهها و همچنین افزایش ظرفیت جابهجایی بار در طول سال خواهیم شد.
وی اظهار کرد: متأسفانه حمایتهای مناسبی در بخش زیرساخت و تولید داخلی ناوگان نمیشود، به همین دلیل در طول هفته نشستهای تخصصی با شرکتهای راهآهن در حوزه ساخت ریل برگزار خواهیم کرد.
رضایی ادامه داد: متأسفانه شرکت رجا و سایر شرکتهای ریلی در حوزه ترنستها و قطارهای پرسرعت دچار آشفتگی شدند و نیاز به یک هماهنگی بیشتر برای حل مشکلات خود دارند.
انتهای پیام /