سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت یک مسیر/

افزایش ۲۲ برابری ظرفیت شبکه فاضلاب کشور با پیروزی انقلاب

عزالدین گفت: شبکه فاضلاب در کشور پیش از انقلاب حدود ۲ درصد بود که این رقم با پیروزی انقلاب به ۴۵ درصد رسید.

مرتضی عزالدین مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت توسعه شبکه فاضلاب در کشور اظهار کرد: با افزایش جمعیت و توسعه شبکه آبرسانی و به دلیل ضرورت‌های زیست محیطی و بهداشت عمومی اجرای شبکه فاضلاب و تصفیه خانه پس از انقلاب اسلامی به صورت جدی به آن پرداخته شد.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران افزود: اهمیت شبکه فاضلاب در جلوگیری از ورود نیترات به سفره‌های زیرزمینی و بهداشت عمومی است که وزارت نیرو و دولت را برای حفظ این منابع به سمت احداث تصفیه خانه و افزایش ظرفیت شبکه فاضلاب سوق داده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت شبکه فاضلاب کشور بیان کرد: شبکه فاضلاب در کشور پیش از انقلاب حدود ۲ درصد بود که این رقم با پیروزی انقلاب به ۴۵ درصد رسید.

به گفته وی؛ پیش از انقلاب اسلامی در شهر تهران ۳ تصفیه خانه محلی بود و با وجود مطالعات گسترده پیش از انقلاب اقداماتی در جهت احداث صورت نمی‌گرفت و با پیروزی انقلاب روند احداث شبکه فاضلاب در کشور سرعت گرفت.

عزالدین با اشاره به توسعه شبکه فاضلاب در تهران بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته میزان پوشش شبکه فاضلاب در استان تهران به ۶۴ درصد رسیده است، که از برنامه در نظر گرفته شده ۲۰ درصد پیشرفت بیشتری داشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در دست اجراست و ۲ تصفیه خانه فیروزبهرام و شهرک غرب در پایان سال ۹۸ مورد بهره‌برداری خواهد رسید و با اجرای این پروژه‌ها حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار خواهند گرفت.

معزالدین در پایان گغت: شرکت فاضلاب استان تهران در جهت افزایش ظرفیت شبکه در حال احداث ۳ تصفیه خانه در جنوب غرب و شمال غرب تهران و مدول ۷ و ۸ در دستور کار است و در صورت واگذاری تصفیه خانه شوش به پیمان کار، این پروژه تا پایان سال احداث خواهد شد.

انتهای پیام/

میزان پوشش شبکه فاضلاب در استان تهران به ۶۴ درصد رسیده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.