سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس؛

اختصاص مشوق‌های سرمایه در نواحی صنعتی نی ریز/ آمادگی شرکت شهرک‌های صنعتی برای ایجاد نواحی جدید صنعتی در بخش‌های مشکان و قطروییه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی آمادگی ایجاد نواحی جدید صنعتی در بخش‌های مشکان و قطرویه نی ریز را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در بازدید از چند واحد صنعتی در ناحیه صنعتی ده فاضل نی ریز، از اختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری در ۴ شهرک و ناحیه صنعتی در شهرستان نی ریز خبرداد و افزود: این مشوق‌ها در راستای حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد و تولید و اشتغال و با هدف بسترسازی مناسب برای تولید کالای ایرانی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به ایجاد ۵ شهرک و ناحیه صنعتی در شهرستان نی ریز، گفت: در حال حاضر کار واگذاری زمین در ۴ شهرک صنعتی در این شهرستان انجام می‌شود.

فتوحی تصریح کرد: شهرک صنعتی سنگ با ۱۸۶ هکتار مساحت، شهرک صنعتی تنگ حنا با ۶۲ هکتار مساحت، شهرک صنعتی آباده طشک با ۹۷ هکتار و ناحیه صنعتی ده فاضل نیز با ۴۶ هکتار آماده استقرار واحد‌های صنعتی است و شهرک صنعتی غدیر گه نیز با ۱۲۰ هکتار در مراحل امور زیرساختی است.

وی افزود:در بودجه امسال در مجموع بیش از ۸ میلیارد ریال برای امور توسعه زیربنایی در شهرک‌های صنعتی نی ریز درنظر گرفته شده که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات امور زیربنایی له نحو مناسب انجام شود.

فتوحی با بیان اینکه در مجموع مساحت اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی شهرستان نی ریز حدود ۵۱۱ هکتار است گفت:تاکنون ۲۴۰ قراردادسرمایه گذاری با متقاضیان در این شهرک‌های صنعتی منعقد و از این تعداد حدود ۱۸۰ واحد تولیدی، صنعتی و سنگبری با اشتغال افزون بر ۲۱۰۰ نفر در مرحله فعالیت و ۶۰ واحد نیز درمرحله ساخت و ساز است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اختصاص مشوق‌ها در شهرک‌های صنعتی غدیرگه، ده فاضل، تنگ حنا و آباده طشک گفت:سرمایه گذاران به شرط ایجاد اشتغال و راه اندازی واحد‌های صنعتی براساس برنامه زمان بندی می‌توانند بین ۵۰ تا ۹۰ درصد مشوق سرمایه گذاری در این شهرک‌های صنعتی استفاده کنند.

وی اضافه کرد:بر اساس مصوبه هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی فارس سرمایه گذاران در شهرک صنعتی غدیرگه تاسقف ۹۰ درصد، در ناحیه صنعتی ده فاضل تاسقف ۵۰ درصد و در شهرک‌های صنعتی تنگ حنا و آباده طشک نیز تاسقف ۷۰ درصد مشوق دریافت کرده و اسناد تعهدی آن‌ها بازگردانده می‌شود.

فتوحی از آمادگی این شرکت برای راه اندازی نواحی صنعتی در بخش‌های مشکان و قطرویه خبردادو گفت: به شرط وجود سرمایه گذار و اولویت تامین آب و برق آمادگی داریم مراحل امکان سنجی و ایجاد نواحی جدید صنعتی را انجام دهیم.
انتهای پیام/م

رونق صنعت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نی ریز

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.