مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری برای ۴۲ شهرک و ناحیه صنعتی کم تقاضا محور در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری برای ۴۲ شهرک و ناحیه صنعتی کم تقاضا محور در استان، اظهار کرد: این مشوق‌ها در راستای حمایت از سرمایه گذاران برای تولید کالای ایرانی و تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تا پایان امسال اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش شهرک‌ها و نواحی صنعتی کم برخوردار شامل سورمق آباده، برمشور شیراز، غدیرگه نی ریز، انرژی برلامرد، زرین دشت، سده اقلید، خنجشت اقلید، بیرم لارستان، حسن آباد اقلید، جره و بالاده کازرون، جایدشت فیروزآباد، خنج، ایزدخواست آباده، ارسنجان، فسا، سروستان ۲، جهرم، چنارشاهیجان و بوانات مشوق‌هایی نظیر کاهش سهم پرداخت نقدی به ۵ درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط به ۴۸ ماه در نظر گرفته شده است.

فتوحی گفت: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این گروه به شرط بهره برداری طی برنامه زمان بندی و ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس تا سقف ۹۰ درصد از اسناد تعهدی آن‌ها به عنوان مشوق، بازگردانده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از کاهش سهم پرداخت نقدی به ۵ درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط به ۴۸ ماه در گروه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کم تقاضا محور شامل اوز، کوثر جهرم، قیروکارزین، تنگ حنانی ریز، داراب، خرمبید ۲، آباده طشک، رستم، مهر، میمند فیروزآباد و خنجشت اقلید خبر داد.

وی افزود: در این گروه به شرط بهره برداری طی برنامه زمان بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس تا سقف ۷۰ درصد از اسناد تعهدی آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

فتوحی در خصوص مشوق‌های در نظر گرفته شده برای شهرک‌های صنعتی که قبلا واگذاری داشته، اما با کاهش واگذاری روبرو شده است، تصریح کرد: در این گروه شامل شهرک‌ها و نواحی صنعتی فیروزآباد، آباده، ده فاضل نی ریز، پاسارگاد، حاجی آبادزرین دشت، پشت سنگروحسن لری لار، لارستان، اقلید ۱، سروستان، خرامه، استهبان و گراش نیز کاهش سهم پرداخت نقدی به ۱۰ درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط از ۳۶ به ۴۲ ماه در نظر گرفته شده است و به شرط بهره برداری طی برنامه زمان بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس تا سقف ۵۰ درصد از اسناد تعهدی سرمایه گذاران به آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه امسال بجز تعدادی شهرک صنعتی تقاضا محور، افزایشی در قیمت واگذاری‌ها نداشته ایم، اظهار امیدواری کرد: اختصاص این مشوق‌ها بتواند در رشد و ارتقای شاخصه‌های تولید و اشتغال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان موثر باشد.

وی با بیان اینکه این شرکت در بخش زیرساختی این شرکت با ایجاد ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر استان، نقش مهمی در بسترسازی به منظور استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی ایفا کرده است، تصریح کرد: هم اکنون از بیش از ۷ هزار و ۲۷۰ هکتار اراضی در اختیار این شهرک ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار آن عملیاتی و ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز زمین صنعتی است.

انتهای پیام/چ

اختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری به شهرک های صنعتی

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار