سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات ساخت مسکن

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت:: از ۶ هزار میلیارد اعتبار در کل کشور، ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات ساخت مسکن و ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای عملیات عمرانی و نوسازی و بهسازی در بافت‌های هدف بازآفرینی پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، عشایری معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به ناموفق بودن اصفهان در اجرای طرح بازآفرینی بافت های فرسوده اظهار کرد: میزان بازآفرینی بافت فرسوده در استان اصفهان هم از لحاظ مساحت و هم جمعیت نسبت به سایر استا،ن ها تا حدودی زیاد است.

وی در ادامه گفت: در یک سال گذشته جلسه ستاد بازآفرینی بافت فرسوده استان که مسئول تصمیم گیری این موضوع است به دلیل عدم هماهنگی رئیس، نایب رئیس و دبیر آن، برگزار نشد.

عشایری با اشاره به تشکیل این جلسه بعد از 16 ماه تصریح کرد: تبیین کل بازآفرینی شهری و ظرفیتی که در اختیار استان قرار گرفته بررسی و حدود 300 میلیارد تومان منابع مالی را به استان اصفهان اعلام و ابلاغ کردیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل عمران و بهسازی شهری ایران  با اشاره به نیاز 1250 میلیارد تومانی این استان برای اجرای طرح بازآفرینی توضیح داد: حدود 300 میلیارد از سوی وزارت راه و شهرسازی و بقیه از طریق شهرداری ها و سهم اعظم آن از بخش خصوصی تامین می‌شود.

وی افزود: برای حدود 5 هزار 500 واحد در استان اصفهان، 246 میلیارد تومان  تسهیلات اختصاص می‌یابد که برای شهر اصفهان 50 میلیون تومان وام با سود 9 درصد و 60 میلیون تومان با سود 18 درصداست.

عشایری به وام دیگر شهرها اشاره کرد و گفت: 40 میلیون تومان وام 9 درصد و 70 میلیون تومان وام 18 درصد و جمعا 90 میلیون تومان به هر واحد مسکونی در شهرستان ها تعلق می‌گیرد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه سازو کارهای اجرای این طرح در استان اصفهان قابل اجرا است، اضافه کرد: از 6 هزار میلیارد اعتبار در کل کشور، 4 هزار و 500 میلیارد تومان برای تسهیلات ساخت مسکن و 1 هزار و 500 میلیارد تومان نیز برای عملیات عمرانی و نوسازی و بهسازی در بافت‌های هدف بازآفرینی پیش‌بینی شده است.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با این فرایند، شرایطی را برای توسعه دهندگان مسکن و مردمی که در بافت فرسوده سکونت دارند، فراهم کنیم تا فرصتی برای بهسازی مناطق و محله در شهر اصفهان صورت گیرد.

 

انتهای پیام /س

وضعیت بافت فرسوده در اصفهان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.