سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز؛

هدف "برنامه ویژه مدرسه" توسعه مهارت اجتماعی دانش آموزان است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز هدف از برگزاری کارگاه آموزشی "برنامه ویژه مدرسه" را توسعه مهارت اجتماعی دانش آموزان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید جاسم موسوی اصل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز درخصوص "برنامه ویژه مدرسه" که در پژوهش سرای فارابی ناحیه یک و برای مدیران مدارس ابتدایی برگزار گردید، با بیان اینکه برنامه ویژه مدرسه در صدد توسعه مهارت اجتماعی دانش آموزان است، گفت: بر اساس این طرح معلم و مدیریت مدرسه، ۲ ساعت از برنامه درسی رسمی آموزش و پرورش حذف می‌شود و با رعایت چارچوب‌های مشخص، موضوعات و محتوای مورد نیاز تهیه و جایگزین برنامه متمرکز سابق خواهد شد.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه تشریح چگونگی آشنایی دانش آموزان دوره دوم با مهارت‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ اجتماعی اعم از فرهنگ همسایگی، تقویت روحیه مددکاری، وفای به عهد، صداقت، ایجاد نظم در دانش آموزان و تقویت قانون گرایی و روحیه مسئولیت پذیری و ثبات اجتماعی در مدارس است.

باقر رزمی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز نیز در تشریح "برنامه ویژه مدرسه" با بیان اینکه این برنامه در راستای راهکار ۵-۵ سند تحول و ۲-۱۳ برنامه درسی ملی است گفت: در این طرح از مدارس خواسته می‌شود تا ۲ ساعت از ساعات آموزشی را در هفته آزاد کنند، یعنی ۶۰ ساعت از زمان آموزش در طول یکسال به این برنامه اختصاص داده می‌شود.

وی بیان داشت: این طرح در راستای مدرسه محوری و از اقدامات تحول آفرین منطبق با سند تحول است که موجب افزایش آموزش مهارت های اجتماعی در مدارس خواهد شد.

انتهای پیام/گ

لزوم توسعه مهارت اجتماعی دانش آموزان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.