سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خادمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فعال شدن سامانه کارت سوخت می‌تواند قاچاق حامل‌های انرژی را کاهش دهد

عضو کمیسیون انرژی گفت: فعال شدن سامانه کارت سوخت می‌تواند تا حدود زیادی میزان قاچاق حامل‌های انرژی را کنترل کند.

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فعال شدن سامانه کارت سوخت و میزان تاثیرگذاری آن در کنترل قاچاق سوخت، اظهار کرد: فعال شدن این سامانه می‌تواند تا حدود زیادی باعث کنترل میزان قاچاق حامل‌های انرژی شود.

وی افزود: تداوم استفاده از کارت سوخت مانند سال‌های گذشته باعث ایجاد شفافیت و کاهش مصرف حامل انرژی خواهد شد، لذا با توجه به اینکه روز به روز تحریم‌های ظالمانه علیه کشور افزایش و از طرفی نرخ استفاده از خودرو نیز بیشتر شده باید کارت سوخت مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

خادمی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما سیستم حمل و نقل عمومی سامان مناسبی ندارد و مردم روز به روز بیشتر به سوی استفاده از خودرو‌های شخصی و تک سرنشینی پیش می‌روند بنابراین شاهد افزایش چشم گیر سوخت خواهیم بود.

عضو کمیسیون انرژی گفت: اگرچه با به فعال شدن پالایشگاه‌های جدید در آستانه تعادل بین تولید و مصرف قرار داریم، اما تولید سوخت در آینده نزدیک پاسخگوی نیاز‌های کشور نخواهد بود و باید برای برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا واردات حامل‌های انرژی را در دستور کار قرار دهیم.

وی درباره طرح ارائه سهمیه سوخت به همه شهروندان ایرانی گفت: عملی شدن این طرح در سطح کلان معایب بسیاری دارد، چراکه بعد از آن باید برای جمع آوری سوخت از اشخاصی که خودرو ندارند، تدابیر جدیدی اندیشیده شود چراکه هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل شده و نرخ بنزین نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.