سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سمنان:

باید در شرایط اقتصادی کنونی بخش خصوصی در کنار دولت باشد

استاندار سمنان گفت: در جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید گره های کور از واحد های تولیدی گشوده شود.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، گفت: در شرایط اقتصادی کنونی که بسیار پیچیده و طاقت فرسا است ، بار مشکلات به دوش بخش خصوصی بوده  و جهاد اصلی بر دوش سازمان سرمایه گذاری است.

وی در ادامه افزود: وظیفه دولت تقویت بخش خصوصی در این برهه زمانی است و در این وضعیت تحریم منابع مالی دولت مشخص نیست و بار اصلی کار با بخش خصوصی است.

آشناگر با بیان اینکه حجم نقدینگی در کشور یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است تصریح کرد : با این حجم نقدینگی در کشور اگر به صورت آزاد رها شود و دلالی بر روی آن صورت گیرد ، اقتصاد کشور شرایط سختی را تجربه خواهد کرد.

استاندار سمنان اضافه کرد: وضع مقررات جوری باید باشد که بازار سرمایه تجهیز شود و صاحبان آن کار های واحد تولیدی را به بهترین نحو انجام دهند و در این شرایط نقش دولت تسهیل گری است.

آشناگر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به واگذاری بخش های صنعتی توسط دولت به بخش های خصوصی افزود: با واگذاری صنعت و واحدهای دولتی به بخش های خصوصی نقش دولت تسهیل می شود و این مورد باعث فعالیت های گسترده تر بخش خصوصی می گردد.

استاندار سمنان عنوان داشت:  در دولت نباید از اجرای قوانین به تفع خودمان بهره ببریم تا صنعت و کشاورزی ضرر کند زیرا در استان باید از طرفیت های توسعه محور استفاده کرد .

آشناگر ادامه داد: در این شرایط اقتصادی که دشمن هدفش انجام عملیات روانی در کشور است و دستگاه های نظارتی باید با جدیت بیشتری کار خود را دنبال کنند و به تولیدکنندگان داخلی هم نباید شرایط را برایشان دشوار ساخت.

وی افزود: در شرایط جدید دولت باید در کنار بخش خصوصی باشد تا از فکر و توان اجراییشان استفاده شود تا در شرایط تحریم در مقابل دشمن سرافراز باشیم.

استاندار سمنان با اشاره به اصلاح نظام بانکی در کشور گفت: در نظام بانکی کنونی معضلاتی احساس می شود و باید اصلاحات جدی در آن صورت گیر بانک ها باید به نفع صنعت و کشاورزی کار های خود رابه پیش برند زیرا این دو هستند که باعث پیشرفت اقتصادی یک کشور می شوند و نباید از این دو غافل شد.

انتهای پیام / گ

برگزاری جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.