سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کریم زاده؛

بخش کشاورزی از مهمترین و استراتژیک ­ترین بخش‌­های اقتصادی کشور است

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:بخش کشاورزی از مهمترین و استراتژیک ­ترین بخش‌­های اقتصادی کشور که امنیت غذایی جامعه به آن وابسته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در سخنرانی خطبه‌های قبل از آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران شهرستان ارومیه با تبریک سالروز ۱۴ دی ماه روز جهاد کشاورزی بااشاره به اینکه بخش کشاورزی از مهمترین و استراتژیک ­ترین بخش‌­های اقتصادی کشور است که امنیت غذایی جامعه به آن وابسته است گفت: خودکفایی در تولید محصولات اساسی همواره یکی از جهت گیری‌های اصلی توسعه بخش کشاورزی در راستای ارتقای امنیت غذایی است.
 
وی افزود: جهاد سازندگی نهادی انقلابی است که در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) برای رسیدگی به مناطق محروم و دورافتاده ایران تاسیس شد.
کریم زاده گفت:حضرت امام خمینی (ره) جهت محرومیت زدایی مناطق روستایی و عشایری و خدمت رسانی به مردم محروم جامعه با شعار همه با هم برای سازندگی کشور نهاد جهاد سازندگی را تشکیل داد و در دو دهه گذشته برای ارایه خدمات بیشتر به مردم این نهاد انقلابی با کشاورزی ادغام شد و در دی ماه ۱۳۷۹ وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد.
 
وی با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی دشمنان با تزریق یاس و ناامیدی درجامعه، سعی در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند، ولی مردم و کشاورزان همیشه در صحنه همانگونه که در ۴۰ سال پیش به دعوت حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند افزود:در حال حاضر نیزمردم پشتیبان ولایت فقیه بوده و مصمم‌تر از گذشته از نظام اسلامی دفاع خواهند کرد تا این حکومت را به صاحب اصلی خود حضرت، ولی عصر امام زمان (عج) بسپارند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت:در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی میزان تولیدات کشاورزی در کشور حدود ۲۰ میلیون تن بود و با وجود جمعیت ۲۵ میلیون نفری فقط برای ۳۳ روز جیره غذایی داشتیم، اما الحمدالله امروز با وجود جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور، حدود ۹۵ درصد مواد غذایی مورد نیاز جامعه در کشور تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی علیرغم تحریم‌های ظالمانه و شیطنت‌های بدخواهان، مازاد تولیدات بخش کشاورزی را به کشور‌های همسایه صادر می‌کنیم.
 
وی به میزان تولید محصولات کشاورزی استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد وافزود : در حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این تولیدات مربوط به محصولات زراعی، ۲۰۰ هزار تن تولیدات دامی و مابقی محصولات باغی بود که در اثر توجهات نظام مقدس جمهوری اسلامی به بخش کشاورزی در حال حاضر این میزان تولیدات به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن ارتقا یافته است که بیش از دو برابر نیازمصرفی مردم استان است که مازاد تولیدات نیز به استان‌های دیگر و کشور‌های همسایه صادر می‌شود.
 
کریم زاده افزود: طبق فرمایشات ارزشمند امام خمینی (ره)، نقش جهاد سازندگی و جهادگران در دوران دفاع مقدس در جنگ کمتر از نیرو‌های نظامی نبود و در عرض ۵ سال خدماتی که توسط جهادگران به مردم ارائه شد به اندازه ۵۰ سال خدمت در دوران شاهنشاهی بود.
 
وی به توسعه چشمگیر سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی، افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی، ارتقای اگاهی و دانش بهره برادران با استفاده از آموزش‌های ترویجی و تحقیقاتی به منظور افزایش راندمان تولید و مدیریت صحیح مصرف آب در بخش کشاورزی و افزایش سرمایه گذاری‌ها در این بخش اشاره کرد وگفت: این‌ها از اهم دستاورد‌های اجراشده در طی ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی آذربایجان غربی است.
 
انتهای پیام/
 

سخنرانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.