سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵ اثر تاریخی منقول و غیرمنقول استان بوشهر ثبت ملی شد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: ۱۵ اثر تاریخی منقول و غیرمنقول این استان در شورای سیاست گذاری ثبت آثار تاریخی این سازمان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ارغوان مهدی زاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: ۱۵ اثر تاریخی منقول و غیرمنقول این استان در شورای سیاست گذاری ثبت آثار تاریخی این سازمان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی افزود:این آثار تاریخی شامل هفت تپه و محوطه تاریخی مربوط به پیش از میلاد، دوره ساسانی و صدر اسلام تا قرن سوم و چهارم هجری است.

وی بیان داشت: این تپه‌های تاریخی شامل تل دره قافله کش، تل بحرینی، تل اژدهایی، تل برزویه، تل بالاخانه، تل کوشک حسین جمال و تل گنبد است که همه این محوطه‌ها در شهرستان دشتی از توابع استان بوشهر قرار دارند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر عنوان کرد: همچنین سه بنای تاریخی شامل خانه‌های مجاب، درخشان و زنده پی از جمله خانه‌های به جا مانده از دوره قاجارهستند که در بافت تاریخی شهر بوشهر واقع شده اند.

مهدی زاده یادآور شد: از مجموع این آثار ثبت شده پنج اثر منقول شامل شمشیر و دوربین رئیسعلی دلواری، کتیبه کلیسای ظهور و ۲ ناقوس کلیسای گریگوریاست.

وی افزود: قدمت تاریخی این آثار منقول مربوط به دوره قاجار است.

در زمان حاضر پنج  اثر منقول و ۳۱۰ اثر نامنقول در استان بوشهر در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

انتهای پیام/م

۱۵ اثر تاریخی استان بوشهر ثبت ملی شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.