مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به افتتاح قلعه محمدخان دشتی گفت: برای بازسازی قلعه محمد خان دشتی به عنوان فرهنگ‌سرا ۲۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

اختصاص ۲۶ میلیارد ریال جهت بازسازی قلعه محمد خان دشتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ناصر امیرزاده ظهر امروز در مراسم افتتاح فرهنگسرای محمد خان دشتی با حضور استاندار بوشهر با بیان اینکه قلعه محمدخان دشتی در فهرست آثار ملی ثبت شده است اظهار داشت: سبک معماری قلعه محمدخان دشتی، سلجوقی و متاثر از سبک قلعه سازی دوره ساسانی است.

وی، مساحت کل زمین قلعه محمدخان دشتی را ۲ هزار و ۵۷۰ متر مربع دانست و گفت: مساحت اعیان این قلعه یک‌هزار و ۲۰۰ متر مربع است که در آن فضا‌های نمایشگاهی و گالری، بخش‌های خدمات، مرکز اسناد و بخش نمایشگاهی دایر شده است.

امیرزاده با اشاره به اختصاص ۲۶ میلیارد ریال برای بازسازی قلعه محمدخان دشتی خاطرنشان کرد: این قلعه به عنوان فرهنگ‌سرا و مرکز گردشگری در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه این مجموعه دارای بخش گالری، کارگاه آموزشی، نمایشگاه و کافی شاپ است تاکید کرد: در قلعه محمدخان دشتی، مرکز اسناد و دشتی شناسی راه‌اندازی شده و از برج قلعه نیز به عنوان موزه استفاده می‌شود.

وی قلعه محمدخان دشتی را از آثار تاریخی و نقاط دیدنی استان بوشهر دانست و تصریح کرد: این اثر که یکی از نمونه‌های معماری دوره قاجاریه و دارای تزئینات بدیع و منحصر به فرد است در آن معماری طاق نما و گچ‌بری در آرایش دیوار‌ها و درون اتاق‌ها استفاده شده است.

استاندار بوشهر نیز با اشاره به اینکه شهرستان دشتی نگین فرهنگی استان بوشهر است افزود: دشتی با داشتن مردمانی عالم‌دوست و عالم‌پرور به عنوان نگین فرهنگی استان بوشهر محسوب می‌شود.

عبدالکریم گراوند از افتتاح پروژه‌های عمرانی هفته دولت در دشتی پرداخت و گفت: در پنجمین روز از هفته دولت امروز ۵ پروژه با ۳۹ میلیارد تومان در دشتی افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد که بیشتر پروژه‌ها در حوزه اشتغال‌زایی، اقتصادی و حل مشکلات اساسی مردم است.

انتهای پیام/م

قلعه "محمدخان دشتی" در قالب فرهنگسرا به بهره‌برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.