دبیرسومین نشست تخصصی معاونت امورفرهنگی کشور در یزدگفت: انجمن های ادبی سراسرکشور در سال آینده ساماندهی و شناسنامه دارخواهند شد.

دبیرسومین نشست تخصصی معاونت امورفرهنگی کشور درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ بااشاره به ساماندهی و شناسنامه دار شدن انجمن های ادبی سراسر کشورگفت: آیین نامه های انجمن های ادبی بررسی و ابلاغ می شود ودر سال آینده ساماندهی خواهد شد.

امیرزاده همچنین از راه اندازی بانک یا آرشیو ناشران کشور برای کمک به پیگیری ها در این زمینه خبر داد و گفت: سامانه چاپ که در سه استان به صورت نمونه آغاز شده در کل کشور فراگیر خواهد شد.

دبیر سومین نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی کشور در یزد ادامه داد: در پایان دو روز نشست در چهارکارگروه سیاست گزاری وتعاملات فرهنگ وهنر ، چاپ ونشر، ادبیات و مفاخر و کتاب وکتابخوانی با 20 ساعت کارشناسی ، 125 مصوبه در زمینه های تمرکز زدایی از فعالیت ها ی فرهنگی ، همگرایی وهم افزایی فعالیت ها،توجه به مناطق کمتر برخورداربه خصوص مناطق روستایی،عشایر و مرزی ، نگاه راهبردی به تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی ، توجه به حوزه های فناورانه در فعالیت های فرهنگی ، توجه به حوزه ادبیات و احیای مکاتب و سبک های ادبی ، حمایت از سنت ها وآیین ها و ارتقا سطح دانش کاربران حوزه های مختلف فرهنگ و هنر مطرح شد.
وی افزود : کارگروه کتاب و کتابخوانی با 48 مصوبه بیشترین میزان مصوبات این نشست را داشت.

دبیرنشست بیان کرد: رویکرد ها ی نشست رویکرد های دوازده گانه بود اما به مناطق کمتر توسعه یافته ، به ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی،نگاه هوشمندانه به فعالیت ها و به کار گیری ظرفیت ها ملی در استان های کشور توجه بیشتری شد.

امیرزاده خاطرنشان کرد: ما در تلاشیم تا ظهور وبروز ظرفیت های استان ها را در کل کشور داشته باشیم.

ازجمله نمایشگاه کتاب تهران به عنوان بزرگترین فعالیت فرهنگی کشور محلی باشد که استان ها بیایند وظرفیت های فرهنگی خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/ ی

انجمن های ادبی سراسر کشور در آینده شناسنامه دارمی شوند

 

برچسب ها: کتاب ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار