سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک روزنامه ژاپنی خبر داد؛

ارتش آمریکا در نزدیکی اوکیناوای ژاپن رزمایش موشک‌های ضد ناو برگزار می‌کند

ارتش آمریکا در نظر دارد برای نخستین بار در نزدیکی جزیره اوکیناوا در دورترین نقطه جنوبی ژاپن رزمایش موشک‌های ضد ناو برگزار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک روزنامه ژاپنی نوشت ارتش آمریکا در نظر دارد برای نخستین بار در نزدیکی جزیره اوکیناوا در دورترین نقطه جنوبی ژاپن رزمایش موشک‌های ضد ناو برگزار کند.

هدف ارتش آمریکا از برگزاری این رزمایش, تقویت امکانات دفاعی خود در صورت وقوع حوادث پیش‌بینی نشده در اقیانوس آرام است که می‌تواند چین را نیز شامل شود.

روزنامه "سانکی شینبون" (Sankei Shinbun) بدون ذکر منبع تصریح کرد واشنگتن هدف خود از برگزاری این تمرینات را برای نیروهای دفاع از خود ژاپن بیان کرده است: آمریکا قصد دارد از توانایی خود برای پاسخ به راهبرد چین مطمئن شود. در سال های اخیر ناوهای جنگی چین برای رفتن به اقیانوس آرام, اغلب از آب های نزدیک اوکیناوا عبور می‌کنند.

کارشناسان می‌گویند فعالیت‌های دریایی چین در راستای کنترل آب ها در نخستین زنجیره جزایری است که اوکیناوا، تایوان و فیلیپین را به یکدیگر متصل می‌کند و البته اهداف بیشتری نیز مدنظر است.

آمریکا در چارچوب این رزمایش از سامانه پرتاب راکت توپخانه‌ای هیمارس (HIMARS) که توسط شرکت موشک سازی لاکهید مارتین ساخته شده است, استفاده خواهد کرد. افزایش سریع قدرت نظامی چین همسایگان آسیایی خود را نگران کرده است. یک مقام عالی‌رتبه دفاعی ژاپن سال گذشته اعلام کرد چین فعالیت‌های نظامی خود را "به طور یک جانبه تشدید کرده است". پکن نیز اطمینان داد این موضوع به دفاع مشروع مربوط می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.