سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۵۵ درصدی تعداد بازدیدکنندگان از بزرگترین میراث تاریخی در اسفراین

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: تعداد بازدیدکنندگان از شهر تاریخی بلقیس در اسفراین ۵۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در ۹ ماه نخست سال جاری ۶۰ هزار و ۸۹۲ نفر از شهر تاریخی بلقیس بازدید کرده اند.

وی افزود: شهر تاریخی بلقیس بزرگترین بنای خشتی و گلی ایران است که در اسفراین واقع شده و سالانه تعداد زیادی از گردشگران از این محوطه باستانی بازدید می‌کنند.

یزدان پناه در ادامه با اشاره به اینکه شش موزه فعال در استان وجود دارد، ادامه داد: مساحت این موزه‌ها به ۱۰ هزار و ۱۵۰ متر مربع می‌رسد.

وی اضافه کرد: در سال جاری هشت هزار و ۷۸۷ نفر از بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از موزه‌های مذکور دیدن کرده اند.

شهر بلقیس بنایی خشتی و گلی است که از جمله بزرگترین بنا‌های خشتی ایران محسوب می‌شود و وسعت این بازمانده تاریخی بیش از ۱۸۰ هکتار است و مجموعه‌ای شامل بقایای بازمانده از ارگ و خندق اطرافش، برج و بارو، مقبره شیخ آذری، ویرانه‌های منار تپه، یخدان‌ها، کوره سفالگری، بازار، آب‌انبار، کاروانسرا و گورستانی بزرگ است. آنچه که از این میراث تاریخی باقی‌مانده و در حقیقت برجسته‌ترین و تا حدی سالم‌ترین قسمت ارگ این اثر است. این ارگ ۲۹ برج داشته که ارتفاع آن حدود ۱۱ متر است و از بزرگترین قلعه‌های باستانی ایران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ط


بازدید بیش از ۸ هزار نفر از موزه‌های خراسان شمالی

برچسب ها: میراث فرهنگی ، موزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.