سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مرمت تزیینات ارگ کلاه فرنگی

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه گفت:در ادامه عملیات مرمت ارگ کلاه فرنگی، مرمت تزئینات گچی اشکوب دوم بنا آغاز شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ جنتی فر، مدیر پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه گفت: در ادامه عملیات مرمت ارگ کلاه فرنگی، مرمت تزئینات گچی اشکوب دوم بنا آغاز شد.

 


وی افزود: این تزئینات که شامل شباک های گچی، لایه های گچی رنگی در ازاره ی فضا‌های داخلی اشکوب اول و تزئینات ترسیمی است، در جریان مرمت سازه ی فضا‌های داخلی اشکوب دوم بنا آشکار شد.


جنتی فر با بیان اینکه با لایه برداری اندود گچی که طی سالیان اخیر بر روی این تزئینات کشیده شده بود، به طور کامل آشکار شد، ادامه داد: مرمت این تزئینات توسط تیم اجرایی متخصص در زمینه ی "مرمت تزئینات معماری" در حال اجراست و تا پایان دی ماه سال جاری به اتمام میرسد.


وی افزود: مرمت اساسی عمارت ارگ کلاه¬فرنگی از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و مرمت کامل اشکوب اول بنا، محوطه سازی و باغ آرایی جبهه ی جنوبی و شمالی بنا و مرمت حوض های شمالی و جنوبی باغ در طی این دو سال توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با نظارت پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه به انجام رسیده است.


ارگ کلاه فرنگی در زمره ی باغ های ارزشمند ایرانی در شهر بیرجند و متعلق به دوره ی تاریخی زندیه است که با شماره ۱۸۸۰ در سال ۱۳۷۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/ب


مرمت ارگ کلاه فرهنگی بیرجند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.