فراخوانی زمانی رخ میدهد که یک شرکت خودروسازی یا یک سازمان نظارتی متوجه وجود نقص امنیتی در یک مدل خودرو میشوند. در این هنگام آن شرکت موظف است تا آن مدل را فراخوان دهد. مالکان مدل مورد نظر نیز باید خودرو خود را به یکی از نمایندگیهای شرکت خودروساز ببرند تا با یک تعمیر رایگان، مشکل امنیتی خودروشان درست شود.
پورشه در سال ۲۰۱۸ چندین بار مدلهای مختلف خود را فراخوان کرد که این کار چهره مثبت این شرکت را کمی خدشهدار کرده است. کمی قبلتر در ۲۰ می ۲۰۱۸ اعلام شد که این شرکت ۶۰۰۰۰ دستگاه از مدلهای شاسی بلند خود، Cayenne و Macan را فراخوان کرده است. بعد از گذشت یک ماه، در جوئن ۲۰۱۸ پورشه برای مدل Panameras به دلیل مشکل در سیستم تعلیق فراخوان صادر کرد.
حال برای پورشه Panamera مجددا فراخوان صادر شده که ۷۴۵۸۵ نسخه از این مدل که مابین ۲۱ مارچ ۲۰۱۶ تا ۶ دسامبر ۲۰۱۸ تولید شده است را شامل میشود. این بار مشکل از سیستم هدایت الکتریکی است، به صورتی که این سیستم عملکرد خود را در بازههای زمانی کوتاه از دست میدهد و راننده مجبور به اعمال نیروی بیشتر برای هدایت چرخها خواهد شد. این مشکل به راحتی در پیچها یا در سرعت بالا میتواند مشکل آفرین باشد و خطر منحرف شدن از جاده و تصادف را به همراه داشته باشد.
منبع این مشکل یک خطا در نرمافزار قدرت سیستم هدایت الکترونیک شناخته شده که به واحد کنترل متصل است. اعلام شده که مهندسها با بهروزرسانی کل سیستم الکتریکی خودرو این مشکل را ظرف یک ساعت و به صورت رایگان رفع خواهند کرد. این فراخوان احتمالا از ۲۷ ژانویه آغاز میشود، پورشه اعلام کرده با مالکان این خودروها تماس برقرار میکند و برای جلوگیری از هجوم احتمالی خودروها، زمانی را برای آوردن خودرو به نمایندگی نزدیک به محل سکونت مالک تنظیم میکند.
بیشتر بخوانید: شرکتهای بزرگ تولیدکننده موبایل به دنبال معرفی فناوری 5G طی دو ماه آینده
انتهای پیام/