سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاوین ویلیامسون در مصاحبه با ساندی تلگراف:

انگلیس پس از برکسیت می‌تواند به یک «بازیگر جهانی واقعی» تبدیل شود!

وزیر دفاع انگلیس گفت برکسیت فرصتی برای این کشور پس از جنگ جهانی دوم است تا بتواند نقشی را که جهان از آن انتظار دارد، ایفا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در پایگاه اینترنتی خود نوشت گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس ادعا کرده است کشورش پس از برکسیت (خروج از اتحادیه اروپا) با ایجاد پایگاه های نظامی جدید در حوزه دریای کارائیب و خاور دور می تواند به یک "بازیگر جهانی واقعی" تبدیل شود.

گاوین ویلیامسون خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را بزرگترین فرصت برای کشورش از زمان پایان جنگ جهانی دوم توصیف کرد و گفت به دنبال فرصت های جدید برای نیروهای مسلح این کشور است.

وی مکان خاصی را مشخص نکرد، اما روزنامه ساندی تلگراف در گزارشی نوشت این مکان ها ممکن است در سنگاپور یا برونئی در دریای چین جنوبی و مونتسرات یا گویان در دریای کارائیب باشد.

وزیر دفاع انگلیس همچنین بیانیه خود را مبنی بر این که سه هزار و پانصد نظامی در حال آماده باش قرار دارند، کم اهمیت جلوه داد و آن را برنامه ریزی خوب و منطقی برای اطمینان از این مسئله توصیف کرد که همه چیز تا حد امکان بدون مشکل پیش می رود.

ویلیامسون در مصاحبه با ساندی تلگراف گفت انگلیسی ها باید با خروج از اتحادیه اروپا، درباره آینده خود بسیار خوشبین تر باشند.

وی افزود: "از پایان جنگ جهانی دوم، این بزرگترین لحظه برای ما به عنوان یک کشور است. ما می‌توانیم شکل دیگری به خود بگیریم. ما می توانیم نقشی را در عرصه جهانی ایفا کنیم که جهان از ما انتظار دارد."

وزیر دفاع انگلیس گفت: "برای مدتی طولانی - شاید به مدت ده‌ها سال - بسیاری از دیدگاه های ملی ما تحت تاثیر اتحادیه اروپا قرار گرفته است. اکنون زمانی است که ما می‌توانیم بار دیگر بازیگر واقعی در جهان باشیم و من فکر می‌کنم نیروهای مسلح ما نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند."

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.