رئیس کمیسیون اروپا گفت: خروج بدون برنامه انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) فاجعه بار است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، ژان کلود یونکر -- رئیس کمیسیون اروپا -- گفت: خروج بدون برنامه انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) فاجعه بار است.

بر این اساس، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در بروکسل، مقر اتحادیه اروپا گفت: مخاطرات خروج نامنظم (و بی برنامه) انگلیس از اتحادیه اروپا روشن و بدیهی است و واقعا در این صورت، فاجعه ای رخ خواهد داد. به همین علت کمیسیون اروپا به همراه کشورهای عضو اتحادیه در تلاشند جلوی این خروج بی برنامه را بگیرند. با این حال، جلوگیری از بروز این حالت به طرف مقابل نیز بستگی دارد.

گفتنی است انگلیس باید طبق برنامه، بیست و نهم مارس سال 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند اما با وجود این، هنوز مشخص نیست که آیا نمایندگان پارلمان انگلیس بالاخره این باصطلاح توافق طلاق (پیشنهادی از سوی) ترزا می، نخست وزیر انگلیس را تصویب می کنند یا خیر.

در صورت محقق شدن یک خروج بی توافق، اقتصاد انگلیس در ورطه رکود قرار خواهد گرفت و هرج و مرج و آشوب نیز در مرزهای این کشور به راه خواهد افتاد. این در حالی است که اتحادیه اروپا پیشتر یک سلسله طرح ها و برنامه های احتیاطی را برای جلوگیری از وارد آمدن برخی شوک ها و تکانه های ناشی از خروج بدون توافق احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار